6 טעויות נפוצות ביחסי ציבור לבתי מלון שכדאי להיזהר מהן

שוקלים לעשות יחסי ציבור לבית המלון שלכם? עשיתם בחירה מעולה, אם נעשית בצורה הנכונה, מדובר בשיטת שיווקית אפקטיבית במיוחד שתוכל להקפיץ לכם את החשיפה וההכנסות משמעותית.טעויות נפוצות ביחסי ציבור למלונות

בעשור האחרון שיעור פתיחת בתי מלון בישראל רשם עלייה דרמטית. בניינים שלמים בערים המרכזיות הוסבו למלונות ורשתות חדשות נכנסו למגרש תוך שחלקן אף התרחבו מעבר לים. הקצב המואץ של פתיחת בתי מלון הובילה מטבע הדברים לעלייה בתחרות בענף. מה שמזמן תדיר אתגרים חדשים למנהלי השיווק ולמנהלי בתי המלון. 

שיווק בתי מלון – דרכים מרכזיות

כיום השיטות המובילות לקידום מלונות כוללות עבודה מול סוכנים המביאים קבוצות מחו"ל או ועדי עובדים, אורחי אירועים כמו פסטיבלי ספורט, שבתות חתן וכו'. תקופת הקורנה הביאה כידוע את המלונות להתמקד בקהל הלוקאלי וחלק מהמלונות שהם אוריינטד לסגמנט של אורחים מחו"ל נאלצו לעבור אדפטציה ולטרגט לעבר לקוחות מקומיים.

כלי קידום נוסף הוא השיווק הדיגיטלי הכולל בעיקרו בניית קמפיינים ממומנים בסושיאל ופרסום באתרים להשוואת מחירי מלונות. 

לאלו שמבקשים לצאת למהלך של חיזוק החשיפה ללקוחות חדשים, חיזוק המותג ובניית הבולטות של המלון בשוק, מומלץ להשתמש בשירותי יחסי הציבור – כלי בעל עלויות סולידיות לעומת התוצאה

יחסי ציבור לבית מלון: אל תעשו את הטעויות שכולם עושים

לא כל תהליך שיווק למלונות הוא אפקטיבי ויניב את מיטב התוצאות הרצויות לכם. לעיתים, אם הוא לא נעשה מתוך תכנית אסטרטגית עמוקה, תוך הבנת בית העסק, הוא יכול לגרום לאפקט ההפוך. לשם כך, יצרנו עבורכם רשימה של 6 טעויות נפוצות שמלונות בדרך כלל עושים. לגזור ולשמור ✂️💾

1. טיימינג לא נכון

רוב המלונות עובדים על פיקים שנתיים. כלומר הביקוש יכול לגדול עקב חגים, חופשים, אירועים שנתיים מסוימים ועוד. על כן, מומלץ לא לחכות לדקה ה-90. כדאי לפנות לעיתונאים לפחות חודש\חודש וחצי מראש לפני חג מסוים על מנת שהלקוחות הפוטנציאלים שיקראו את הכתבה יזמינו מראש את החדרים אחרת המלונות המתחרים באזור עלולים לפנות לפניכם לתקשורת. מה גם שבין הביקור של העיתונאי ועד שעולה הכתבה לוקח זמן על כן היערכות מספקת מראש היא בעלת חשיבות על. 

2. הכלי הלא נכון לשיווק

אם הקהל שאפיינתם לצורך הדוגמא הוא קהל דתי לאומי אין טעם לפנות לכלי תקשורת בו הקהל הזה לא נמצא. סתם לירות באפלה באוויר לא מוביל לשום מקום. לאחר שמאפיינים את קהל המטרה של המלון קרי: אנשי עסקים, משפחות, סינגלים, צעירים מטיילים ועוד יש לברר לעומק באילו כלי תקשורת הם נמצאים ולשם לטרגט.

3. חומרים ירודים

 אין לשלוח לתקשורת תמונות לא מקצועיות שלא מגרות את העין ואת הרצון להתארח במלון. חסכון בהשקעה ובהפקת בתמונות יביא לפחות לקוחות ואף עשוי לגרום נזק תדמיתי. 

4. רצים לספר מהר

כשמלון נפתח יש להריץ אותו כמה חודשים לפני שפונים לכלי התקשורת. יש לזכור כי העיתונאי נוהג לבקר בבתי מלון בארץ ובעולם ויש לו קנה מידה מעמיק לגבי מה קורה כרגע בענף, היה והמקום עוד לא מהודק והשירות עוד לא חד. עדיף להמתין.  

5. מביאים משפיענים לא נכונים

מומלץ בחום לא להזמין למלון במסגרת פעולת יח"צ של קמפיין משפיענים שלא תואמים את קהל המטרה. אם זה מלון עסקי אין טעם להביא כוכב רשת שפונה לבני נוער זאת למרות שהוא משופע במאות אלפי צפיות בטיק טוק.

6. אין פיקוח על ביקור עיתונאי

בזמן שעיתונאי מגיע מנהל המלון / מנהל השיווק / מנהל הקבלה חייבים להיות מעורבים בביקור ולא להעביר את זה הלאה כמו שקורה בהרבה מקרים. יש לוודא שהחדר שהעיתונאי אמור לקבל נקי ומסודר ולתת יחס אישי.
כבר נתקלנו במקרים בהם לא שמו לב שהכתב הגיע והכניסו אותו לחדר מבולגן. בנוסף חשוב מאד לעשות סיבוב אישי עם העיתונאי ולהראות לו את נקודות ערך המוסף של המלון שרוצים שיגיעו לתקשורת אחרת עלולה לעלות כתבה בלי התייחסות לדגשים שהמלון רוצה לקדם.

לכל שאלה נשמח לעמוד לרשותכם. צרו איתנו קשר בטופס מטה

 

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך

שיווק משפיענים
מאמרים

שיווק משפיענים: כל מה שצריך לדעת

שיווק משפיענים היא אחת השיטות הכי פופולריות ב- 2021, בייחוד בעקבות משבר הקורונה, לקידום עסק ברשת. למה אתם חייבים להיות

פתיחת שיחה
שוחחו איתנו
היי שלום רב,
כיצד נוכל לעזור לך?