בחירת משרד יחסי ציבור לעסק: כך תבחר את המשרד שיגדיל לך את ההכנסות

החלטתם למנף את העסק ולהשקיע ביח"צ? אספנו לכם 6 כללי זהב לבחירת משרד יחסי ציבור מנצחבחירת משרד יחסי ציבור


יחסי ציבור, לאורך עשרות שנים ועד ימינו, נחשבים כלי אופטימלי לקידום עסקים. יכולתו המרכזית מתבססת על פרמטר של בניית אמון גבוה
מאד שלמעשה אין שני לו, מלבד שיווק מפה לאוזן הנחשב לכלי השיווק האמין ביותר. אולם הבעיה הקרדינאלית של שיווק פה לאוזן שמדובר בתהליך איטי מדי ללא כל שליטה. 

שיווק מפה לאוזן – לא הדרך העיקרית

קחו לדוגמא 2 אייקונים מוסיקאליים שלמה ארצי ואייל גולן. דמיינו מה היה קורה להם אם הם מעולם לא היו שולחים את המוזיקה שלהם לרדיו והיו בוחרים לא לייצר פרסום, אלא לעבוד מפה לאוזן להפיץ את היצירות רק בין חנויות דיסקים, תוך שהם עצמם עוברים מבית לבית או מחנות לחנות ומשכנעים את בעלי החנויות למכור את הדיסקים שלהם. נניח גם שבעל החנות היה מתלהב מהיצירות שלהם והיה ממליץ ללקוחות שמבקשים את עצתו, לרכוש את הדיסק. במצב כזה היה לוקח לארצי וגולן להגיע במשך מאות שנים להישגים שהגיעו עד היום.

בחירת משרד יחסי ציבור

אין ספק שיחסי ציבור מקצרים בצורה דרסטית את הדרך להצלחה ועסק שעובד מתחת לראדר סיכויו להסגר גבוהים יותר, כי מה שמוכר מוכר. השאלה הקריטית היא כשאנו רוצים להתחיל בתהליך של יחסי ציבור כיצד לבחור משרד יחסי הציבור שיתאים לעסק שלנו, על כן ריכזנו עבורכם 6 כללי זהב כיצד עושים זאת נכון.

איך לבחור משרד יחסי ציבור מנצח

1. ניסיון המשרד

משרד היח"צ, צריך להכיר את הענף שבו אתם פועלים ואת השחקנים המובילים בו, את הבעיות של הענף, את המגמות וכמובן את העיתונאים שמסקרים אותו.
בניגוד לתחומים רבים שבהם אין ללקוחות שום מושג מה בעל המקצוע עשה (לדוגמא מוסכים, טכנאים) ביחסי ציבור הכל מופיע בצורה פומבית על הבמות המרכזיות של התקשורת, כך שניתן במהירות האור לראות את הפעולות הקודמות של המשרד בתחום.

 

2. ניגוד עניינים בין משרד היח"צ ללקוח

כאשר משרד יח"צ מייצג את המתחרה שלך זה הזמן להמשיך למשרד הבא אפילו אם הוא עשה לו עבודה מעולה. את הרעיונות הטובים מטבע הדברים נרצה שישמרו לנו ובטח לא למי שמתחרה מולנו על אותו נתח שוק. 

 

3. 360 מעלות

היום עבודת היח"צ אינה מסתכמת ביצור אייטמים לכלי המדיה, אלא לספק שירות  תחת קורת גג אחת הכולל:

  1. ניהול הסושיאל
  2. עבודת משפיעניםעבודת משרד יחסי ציבור
  3. עבודת SEO על הנכסים הדיגיטליים
  4. עיצוב גראפי
  5. כתיבה שיווקית
  6. הפקת ניוזלטרים
  7. הפקת סרטונים.

על משרד יחסי הציבור מתקדם לשלוט באופן מוחלט בנושאים הללו.

 

4. כימיה עם המשרד

כאן מדובר באספקט אולי החשוב ביותר. יכול להיות שעומד מולך איש יח"צ גאון אך אם אין כימיה זה לא יעבוד.

ראשית יש לבדוק מי הוא זה שמטפל בכם והאם יש חיבור אישי עמו. מדובר בעבודה אישית ואיש יחסי ציבור צריך להילחם עבורך בתקשורת אם אין כימיה בינכם הסיכוי שאותו איש יח"צ ילחץ עד הסוף על דוושת הגז למענכם הוא די נמוך על כן אם החיבור האישי נעדר יש לעבור מהר למשרד הבא.

 

5. המלצות על המשרד

 יש לפנות ללקוחות עבר והווה ולנסות להבין כיצד התנהלה העבודה מול המשרד, יחסי אנוש' שביעות רצון מהתוצאות, מה היתרונות ואיפה החולשות של המשרד ולראות האם כל זה משתלב עם הצרכים שלכם.

 

6. יצירתיות 

בימינו כשהתחום נחשב לאולטרה קומפטטיבי, יצוין כי עיתונאי יכול לקבל ביום אחד עשרות הודעות לעיתונות באותו תחום ומתוכם הוא יבחר בפינצטה אחת או שתיים. כך שעל מנת לבלוט מול המתחרים על המשרד לגרום לכך שהנושא יוצג לתקשורת בצורה קריאטיבית לכן יש לבקש מאנשי היח"צ להדגים כיצד פעלו מול כלי המדיה בצורה יצירתית. 

לכל שאלה אשמח לעמוד לרשותכם, השאירו לנו פנייה בטופס מטה.

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך

משרד יחסי ציבור
מאמרים

כיצד להגיע לטלוויזיה

בעשור האחרון אני מתקשה להיזכר בחודש שחלף בלי שנשאלתי בפגישות חברתיות- אז איך מכניסים את העסק שלי לטלוויזיה? ואכן הטלוויזיה

פתיחת שיחה
שוחחו איתנו
היי שלום רב,
כיצד נוכל לעזור לך?