8 טעויות בשיווק מלונות ואיך מתגברים עליהם

עוסקים בשיווק מלונות? לא בטוחים כיצד תוכלו לחשוף את המלון שלכם לקהל הכי רלוונטי? אספנו לכם 8 טעויות שרוב המלונות עושים היום ואיך להימנע מהם.
שיווק בתי מלון  

בשנים האחרונות כמות בתי המלון החדשים בישראל נמצאת במגמת נסיקה ובעקבותיה רמת התחרותיות רושמת עליה חדה. אנשי שיווק מענף המלונאות נתקלים תדיר במיוחד בתקופת ה off season  באתגר המיליון דולר- כיצד ניתן לעלות את רמת התפוסה בעידן כה קומפטטיבי. למרבית המזל בעולם השיווק ניתן תמיד לייצר צמיחה, ועל כן ריכזנו עבורכם את רשימת הטעויות שפוגמות בעלייה בהכנסות, וכיצד בפעולות פשוטות ובמשאבים מינוריים ניתן להתגבר עליהן ולייצר גידול בהיקף הזמנות החדרים.

שיווק מלון: 8 טעויות שכדאי להימנע מהן

1.שירות ירוד

נתחיל מכך שהמלך הבלתי מעורער בתחום האירוח הוא השירות. למותר לציין כי כשלקוח מגיע למלון בישראל הוא מצפה לכל הפחות לקבל שירות איכותי וחייכני. על פי מחקרים אחרונים שנעשו עולה כי לקוח לא מרוצה ידאג לעדכן 15 אנשים בחוויה השלילית שהייתה לו, ויתרה מכך לעיתים ידווח על כך באחד מהנכסים הדיגיטליים של המלון עצמו (עמוד הפייסבוק, עמוד גוגל מיי ביזנס וכדו').

על כן חייבת להיות אפס התפשרות מבחינת רמת השירות בכל שלבי הממשק שיש לאורחים עם המלון.  ומאידך גיסא,  שכשאורחים מקבלים יחס טוב הסיכוי שהם יעלו פוסטים חיוביים על המלון או יספרו טובות על המלון לחבריהם הולך וגדל. לכן יש להטמיע בעובדים את החשיבות העליונה של שירות ולתגמל בצורה מופגנת את מי מעובדים שהצטיינו מבחינה שירותית במשובים שניתנו לאורחים. 

אולי יעניין אותך: יחסי ציבור לעסקים – הדרך להצלחה

 

2. הכל נראה אותו דבר

בשוק תחרותי – מנוע צמיחה שלא ניתן להפריז בחשיבותו הוא הבידול. למרות שאנו נתקלים פעם אחר פעם במנהלי מלונות שאומרים מה כבר אפשר לבדל "אני נותן ארוחת בוקר וחדר וזהו", תמיד ניתן לבדל גם באמצעים פשוטים.

 לא מזמן התארחתי במלון בצפון בו איש הקבלה חילק לנו מפה מיוחדת עם האטרקציות המובילות באזור כמו כן הסתבר כי הוא היה גם מדריך טיולים שהכיר לעומק את האזור והוא סיפק לנו טיפים על מקומות סודיים בסביבה שהתגלו בהמשך כהיילייטס של החופשה. מטבע הדברים המלצנו על המלון לחברינו ללא הפסקה וחלקם התארחו במלון בעקבות כך. 

 

3. מחביאים את חדר המלון

כשנכנסים לאתר המלון ניתן לראות את הבריכה את הלובי והכל נראה נפלא אך כמות התמונות של החדרים זעומה או חמור מכך באיכות נמוכה. יצוין כי כשלקוח הפוטנציאלי גולש באון ליין בתמונות המלון הוא מדמיין את עצמו נופש במלון והמקום החשוב ביותר הוא החדר. צילומים איכותיים של החדר יעלו פלאים את הסיכויים להזמנתו.

 

4. וידאו כאמצעי מרכזי לשיווק מלון

מלונות רבים לא מעלים סרטונים. כאן מדובר בפשע שיווקי,  בשנים האחרונות הוידיאו הפך לכלי שיווקי רב עוצמה, עדות לכך ניתן לראות בנתונים הבאים: 87% ממנהלי השיווק אומרים כי הוידאו מביא להם החזר השקעה.94% מאלו שעשו סרטוני וידאו שיווקיים אמרו שישובו לעשות וידיאו. על פי מגזין פורבס 78% מהגולשים מסתכלים על וידיאו בכל שבוע ו- 55% מהם בכל יום, ומעל לכל כ70% מעדיפים שהמסר אליהם יגיע בפורמט של ווידיאו לעומת טקסט. בשורה התחתונה מתי הזמן לעשות סרטונים על המלון?! עכשיו.


5. חוסר תקשורת

לכלי התקשורת יש כוח אדיר כאוטוריטה בלתי תלויה לקדם עסקים בכלל ומלונות בפרט. לתקשורת יש יכולות להגיע לקהלי יעד חדשים לחזק את המותג והמיצוב, על כן  מומלץ לפנות לאמצעי המדיה המובילים אם זה באופן עצמי או בעזרת משרד יחסי ציבור מקצועי ולעניין אותם בסיקור המלון.

6. חוסר התייחסות מספקת ללקוחות חוזרים

הדבר הכי פשוט בעולם, האורח נופש אצלך. הוא נהנה. הוא נקשר אמוציונאלית למלון, למה לא לפנות אליו ישירות באמצעות רשימת תפוצה ולהציע לו לשוב אליכם ישירות ולתגמל אותו במחיר מוזל או בהטבה ביום הולדותו/ נישואין וכו' ובכך לחסוך עמלות שונות למשווקים חיצוניים.  

 

7. אין לוקיישן אינסטגרמי

בימינו בהם הרשתות החברתיות הולכות ומתחזקות ובמיוחד האינסטגרם מומלץ בחום לייצר פינה אינסטגרמית שתמשוך את האורחים להצטלם בה ולהפיץ את בשורת המלון לעולם. 

 

8. לא מתמרצים אורחים מרוצים

היה ופונה אליכם אורח המספר כמה הוא נהנה מהמלון, מומלץ לבקש ממנו לציין זאת ברגע זה ברשתות החברתיות וכמובן לתגמל אותו על כך עם שי קטן. בשנים האחרונות אחוז הקהלים הבוחר את המלון בעזרת הדירוגים בדיגיטל הולך וגדל על כן יש למנף את המגמה לטובת קידום ושיווק בית המלון.

לסיכום ראינו לדוגמא שבכל רגע נתון ניתן לייצר מהלכים שיביאו לגידול במכירות המלון. בהצלחה.

לכל שאלה אנו כאן לרשותכם. פנו אלינו בטופס מטה.

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך

משרד יחסי ציבור
מאמרים

כיצד להגיע לטלוויזיה

בעשור האחרון אני מתקשה להיזכר בחודש שחלף בלי שנשאלתי בפגישות חברתיות- אז איך מכניסים את העסק שלי לטלוויזיה? ואכן הטלוויזיה

פתיחת שיחה
שוחחו איתנו
היי שלום רב,
כיצד נוכל לעזור לך?