6 טעויות בשיווק מלונות ואיך מתגברים עליהם

עוסקים בשיווק מלונות? לא בטוחים כיצד תוכלו לחשוף את המלון שלכם לקהל הכי רלוונטי? אספנו לכם 6 טעויות שרוב המלונות עושים היום ואיך להימנע מהם.
שיווק בתי מלון  

בעשור האחרון שיעור פתיחת בתי מלון בישראל רשם עלייה דרמטית. בניינים שלמים בערים המרכזיות הוסבו למלונות ורשתות חדשות נכנסו לענף תוך שחלקן אף התרחבו מהר מעבר לים. הקצב המואץ של פתיחת בתי מלון הובילה מטבע הדברים לעלייה בתחרות. מה שמזמן תדיר אתגרים חדשים לחטיבת השיווק.
השיטות המובילות לקידום בתי מלון מתרכזות סביב: עבודה מול סוכנים המביאים בעיקר בתקופת הקורנה ועדי עובדים. כלי קידום נוסף הוא השיווק הדיגיטלי הכולל בעיקרו בניית קמפיינים ממומנים בסושיאל ופרסום באתרים להשוואת מחירי מלונות.
לאלו המבקשים לצאת למהלך של גיוס לקוחות חדשים, חיזוק המותג ובניית הבולטות של המלון בשוק מומלץ להשתמש בכלי טקטי – יחסי הציבור הניחן בעלויות סולידיות לעומת פרסום.
כדי שתהליך היחצ יהיה אפקטיבי ויניב את מירב התוצרים יש כמובן לעשותו בצורה נכונה ולהימנע מהטעויות הבאות:

 

שיווק מלון: טעויות שכדאי להימנע מהן

1.טיימינג

רוב המלונות עובדים על פיקים שנתיים לאמור הביקוש יכול לגדול עקב חגים, חופשים ואירועים שנתיים מסויימים ועוד. עקב העומסים בכלי התקשורת במיוחד לקראת החגים הגדולים מומלץ לא לחכות לדקה ה90 כשפונים למדייה אלא לעשות זאת לפחות חודש מראש .

אולי יעניין אותך: יחסי ציבור לעסקים – הדרך להצלחה

2. המקום הלא נכון

אם הקהל שאפיינתם לצורך הדוגמא הוא קהל דתי לאומי אין טעם לפנות לכלי תקשורת בו הקהל הזה לא נמצא. לאחר שמאפיינים את קהל המטרה של המלון לפי סגמנטים קרי: אנשי עסקים משפחות סינגלים צעירים מטיילים ועוד יש לברר לעומק באילו כלי תקשורת הוא נמצא ולשם לטרגט.

3. תמונה משובשת

אין לשלוח לתקשורת תמונות ירודות שלא מגרות את העין ואת הרצון להתארח במלון. חסכון בהשקעה בתמונות עלול להביא גם בחסכון במספר הלקוחות החדשים שיבאו בעקבות הכתבה.

4. רצים לספר מהר

כשמלון נפתח יש להריץ אותו כמה חודשים לפני שפונים לכלי התקשורת. יש לזכור כי העיתונאי נוהג לבקר בבתי מלון בארץ ובעולם ויש לו קנה מידה מגובש לגבי מה קורה כרגע בענף היה והמקום עוד לא מהודק והשירות עוד לא חד. עדיף להמתין עם התקשורת.


5. משפיענים לא נכונים

מומלץ בחום לא להזמין למלון במסגרת פעולת יח"צ משפיענים שלא תואמים את קהל המטרה. אם זה מלון עסקי אין טעם להביא כוכב רשת שפונה לבני נוער זאת למרות שהוא מתהדר במאות אלפי צפיות בטיק טוק.

6. אין פיקוח

בזמן שעיתונאי מגיע מנהל המלון / מנהל השיווק / מנהל הקבלה צריכים להיות מעורבים בביקור. יש לוודא שהחדר שהעיתונאי אמור לקבל הנו נקי ומסודר כבר נתקלנו במקרים בהם לא שמו לב לכך שהכתב אמור להגיע והכניסו אותו לחדר מבולגן. בנוסף חשוב לעשות לעיתונאי סיבוב אישי ולהראות לו את נקודות ערך המוסף של המלון שרוצים שיקבלו חשיפה בכתבה.

לכל שאלה אנו כאן לרשותכם. פנו אלינו בטופס מטה.

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך

יחסי ציבור אופנה
מאמרים

יחסי ציבור למעצבי אופנה

בעולמות האופנה בניית מותג היא פעולה בעלת חשיבות סופר קריטית להצלחת העסק. על כוחם של המותגים אנו יכולים ללמוד מהסיפור

יחסי ציבור ברשת
מאמרים

יחסי ציבור ברשת

על פי מחקרים עולה כי מרבית הציבור כיום עורכים בדיקות ברשת לפני שמקבלים החלטות קנייה לגבי מוצרים או שירותים המוגדרים

מסיבת עיתונאים
מאמרים

כיצד לעשות מסיבת עיתונאים

לבעלי עסקים שרוצים לחשוף מוצר או שירות חדש מסיבת עיתונאים היא דרך אופטימאלית לייצר בליץ תקשורתי המוביל להחדרה מהירה של