יחסי ציבור למסעדות

הצורך ביח”צ למסעדה

תחום הקולינריה הישראלי עבר מהפכה משמעותית בשנים האחרונות אם בעבר הענף סבל מסטגנציה ממושכת וחובבי האוכל שפנטזו לנעוץ את מזלגם במנות גורמה היו צריכים לעשות את דרכם לנתב”ג כיום הכל נמצא כאן.
ברחבי הארץ נפתחות מדי שנה אין ספור מסעדות ואפשר בהחלט לומר כי הרמה של האוכל, העיצוב ושל השירות נמצאים בעשור האחרון במגמת נסיקה.

יצוין כי עם הגידול בענף התעצמה גם התחרות וכתוצאה מכך הסיכון בפתיחת מסעדות נחשב לגבוה מאד. עדות לכך הם הבנקים בישראל שלא ששים לספק הלוואות לפתיחת מסעדות. ממחקרים שונים עולה כי רק אחת מתוך עשר המסעדות שיפתחו השנה בישראל תזכה להגיע לשנתה הרביעית. לנתון העגום יש מספר סיבות כאשר פרמטר מוביל לכך הוא חוסר רצון מוחלט של רוב בעלי המסעדות לעסוק בנושא השיווק. 

על מנת שמסעדה תגדיל את היקפי ההכנסות שלה יש צורך שיתקיימו התנאים הבאים: קונספט, אוכל ורמת שירות טובים וכמובן ניהול עסקי נכון. אך עוד לפני שמגיעים לשם התנאי הראשוני הוא MARKETING. 

לאמור המסעדה יכולה להיות בעלת המנות החזקות ביותר בעיר אולם אם אנשים לא יודעים שהיא קיימת – הם לא יבואו לאכול בה.
הבעיה כפי שציינו היא שמרבית היזמים נטולי עניין בעולמות השיווק ונהנים להשקיע את האנרגיה בטיב באוכל, בבחירת צוות העובדים, בתפריט היין, בנראות המקום וכיוצ”ב, אולם את כל אלו יש לעשות לאחר שיש אסטרטגיה שיווקית מגובשת וקיים מערך שיווקי למסעדה שיודע להביא לקוחות חדשים.

עוד לפני שפותחים מסעדה היזם אמור לדעת
את התשובות לשאלות האלמנטריות הבאות:

  1. מי קהל המטרה?
  2. מי המתחרים?
  3. מה יש רק לך שאין למתחרים ?
  4. למה הלקוחות הפוטנציאלים יבואו דווקא אליך?
  5. איך הלקוחות הפוטנציאלים ידעו באופן שוטף על קיום המסעדה?
  6. מה יגרום ללקוחות לחזור?

כלי אופטימלי לשיווק – הוא לייצר יחסי ציבור למסעדה. יתרונו המרכזי מתבטא בכך שמי שממליץ על המסעדה הוא העיתונאי אובייקטיבי שהוא נתפס בידי הקוראים כבר סמכא בתחום כך שבאופן טבעי המלצה שלו מייצרת חשיפה ומגדילה את הרצון של הקוראים להתארח במסעדה .

כיצד תעשה יחסי ציבור למסעדה בחינם ובארבעה צעדים פשוטים.

  1. יש לבחור את המנות המובילות/ שירות/קונספט המבדלות אותך מהמתחרים. כלומר מהי הבשורה החדשה שאתה מביא לקהל המטרה?
  2. יש פעול על מנת ליצור צילום איכותי של המסעדה ושל המנות היות ואנשים כידוע קונים את קודם כל דרך העיניים.
  3. לאחר מכן פונים לעיתונים/אתרים הרלוונטיים ומבררים מי הם הכתבים שמסקרים את תחום המסעדות.
  4. מזמינים את העיתונאים למסעדה ולאחר מכן מבצעים פולו אפ.

לכל שאלה נוספת אשמח לעמוד לרשותכם מבטיח לענות מוקדם ככל הניתן – [email protected]

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך

אסטרטגיה שיווקית
מאמרים

חשיבותה של האסטרטגיה השיווקית

האסטרטגיה השיווקית הנה בעלת חשיבות על עבור העסק; היא מעין מצפן שעוזר להגיע לאן שאנו רוצים להגיע. לא ליצר אסטרטגיה