כיצד לעשות יחסי ציבור נכונים ובחינם למסעדה
תחום הקולינריה הישראלי עבר מהפכה משמעותית בשנים האחרונות. אם בעבר הענף סבל מסטגנציה ממושכת וחובבי האוכל שפנטזו על מנות גורמה נאלצו לנסוע לחו"ל, כיום הכל נמצא כאן. במרבית המדינה נפתחות מדי שנה אין ספור מסעדות, והרמה של האוכל, העיצוב והשירות נמצאים בעשור האחרון במגמת נסיקה.
עם הגידול בענף התעצמה גם התחרות, וכתוצאה מכך הסיכון בפתיחת מסעדה נחשב לגבוה מאוד. עדות לכך היא הרתיעה של בנקים בישראל ממתן הלוואות לפתיחת מסעדות. ממחקרים שונים עולה כי רק אחת מתוך עשר מסעדות שייפתחו השנה בישראל תשרוד עד שנתה הרביעית. לנתון העגום הזה יש מספר סיבות, כאשר פרמטר מוביל הוא חוסר נכונות של רוב בעלי המסעדות לעסוק בנושא השיווק.
על מנת שמסעדה תגדיל את היקפי ההכנסות שלה, יש צורך שיתקיימו התנאים הבאים: קונספט מובחן, אוכל איכותי, רמת שירות גבוהה וניהול עסקי נכון. אך עוד לפני כל אלה, התנאי הראשוני הוא MARKETING.
המסעדה יכולה להציע את המנות המרשימות ביותר בעיר, אולם אם אנשים לא יודעים על קיומה – הם לא יבואו לאכול בה. הבעיה, כפי שציינו, היא שמרבית היזמים חסרי עניין בעולם השיווק ומעדיפים להשקיע את האנרגיה בטיב האוכל, בבחירת צוות העובדים, בתפריט היין ובעיצוב המקום. אולם את כל אלו יש לעשות לאחר שקיימת אסטרטגיה שיווקית מגובשת ומערך שיווקי למסעדה שיודע להביא לקוחות חדשים.
עוד לפני שפותחים מסעדה היזם אמור לדעת
את התשובות לשאלות האלמנטריות הבאות:
- מי קהל המטרה?
- מי המתחרים?
- מה יש רק לך שאין למתחרים ?
- למה הלקוחות הפוטנציאלים יבואו דווקא אליך?
- איך הלקוחות הפוטנציאלים ידעו באופן שוטף על קיום המסעדה?
- מה יגרום ללקוחות לחזור?
כלי אופטימלי לשיווק – הוא לייצר יחסי ציבור למסעדה. יתרונו המרכזי מתבטא בכך שמי שממליץ על המסעדה הוא העיתונאי אובייקטיבי שהוא נתפס בידי הלקוחות הפוטנציאלים כבר סמכא בתחום כך שבאופן טבעי המלצה שלו מייצרת חשיפה ומגדילה את הרצון של הקוראים להתארח במסעדה .
כיצד תעשה יחסי ציבור למסעדה בחינם ובארבעה צעדים פשוטים.
כיצד לעשות יחסי ציבור חינם למסעדה
כדי שהמסעדה שלכם תבלוט בשוק רווי, חשוב לבנות אסטרטגיה ברורה ליחסי ציבור – גם בלי תקציב פרסום. הנה כמה שלבים מרכזיים:
בחרו את הבשורה הייחודית שלכם
חשבו מהו האלמנט שמבדיל את המסעדה שלכם מהמתחרים – בין אם זה המנות המובילות, השירות המעולה או הקונספט הייחודי. מהי הבשורה החדשה שאתם מביאים לקהל המטרה? תנו לה להיות הלב של הסיפור שאתם רוצים לספר.צילום מקצועי ואיכותי
כפי שידוע – אנשים קונים ראשית דרך העיניים. השקיעו בצילום איכותי של המסעדה ושל המנות שלכם. תמונות מקצועיות מעוררות עניין, מעבירות את האווירה ומדגישות את היתרונות הוויזואליים של המקום.פנו לעיתונים ואתרים רלוונטיים
ערכו מחקר קטן כדי לברר מי הם הכתבים והעיתונאים שמסקרים את תחום המסעדות. צרו רשימת אנשי קשר של עיתונים, בלוגרים ואתרים מובילים בתחום הקולינרי.הזמינו את העיתונאים
שלחו הזמנה אישית לעיתונאים, וספרו להם על הסיפור המעניין שעומד מאחורי המסעדה – מה המנה, השירות או הקונספט הייחודי שאתם מציעים. ארגנו אירוע או ערב טעימות במסעדה על מנת לתת להם הזדמנות לחוות את המקום באופן אישי.בצעו פולו-אפ
לאחר ביקור העיתונאים – בצעו פולו-אפ, שלחו מייל תודה ובדקו אם יש להם שאלות נוספות. לאחר פרסום הכתבה, המשיכו לשמור על קשר ועדכנו אותם על חידושים ואירועים עתידיים במסעדה.
באמצעות יישום שלבים אלו, תוכלו ליצור זרם קבוע של חשיפה חיובית ללא צורך בהשקעה כספית גדולה, ולהביא לקוחות חדשים שיזכו לחוות את מה שמייחד את המסעדה שלכם.
לכל שאלה נוספת אשמח לעמוד לרשותכם מבטיח לענות מוקדם ככל הניתן – [email protected]