יחסי ציבור לעסקים קטנים – זו הדרך!

כשמסתכלים על הבעיות בהם נתקל בעל עסק קטן ניתן לומר כי הנזק הגדול ביותר היא העובדה שלא מכירים אותו. כלומר יכולים להיות לך בחנות את התכשיטים הכי יפים בעיר או לחילופין יתכן שאתם מעניקים שירות ברמה גבוהה יותר משאר השוק אך בפועל ללקוחות הפוטנציאלים שלכם אין מושג על כך ועל כן הם קונים מהמתחרים.

הנוסחה היא מאד פשוטה -קהל המטרה יגיע אליך רק אם הוא ידע על קיומך.

העניין שלייצר חשיפה זה דבר שמצריך כסף וזמן -שני פרמטרים שעסקים קטנים מטבע הדברים אינם משופעים בהם והתוצאה בשטח היא שאלפי עסקים סוגרים את דלתם לצמיתות מדי חודש בישראל בשל התנהלות שיווקית חלשה המתבטאת בתת חשיפה. יתרה מכך, אותם בעלי עסקים נאלצים לשלם על אותן טעויות שנים רבות לאחר שהעסק נסגר. מכאן נובע כי כך או כך צריך להשקיע והזמן הטוב ביותר לעשות זאת זה? נכון עכשיו.

שיטת הפרסום של העסקים הקטנים בישראל

בישראל רוב העסקים שרוצים לייצר חשיפה לעסק הולכים על אופציית ה- פייסבוק ואינסטגרם.

ואכן הרשתות החברתיות הם כלי מעולה לקידום עסקים קטנים אך על מנת שהקמפיין יהיה אפקטיבי נדרש להוציא עליו כסף. בנוסף עליך לייצר תוכן שיתגבר על כל הרעש העצום והמתחרים שנמצאים ברשת, דבר שמצריך מעבר ליכולות קריאטיביות מידה לא מבוטלת של זמן. 

כיצד  אנו יכולים לייצר חשיפה איכותית שלא מצריכה משאבי זמן וכסף גדולים?! כלי ליצירת חשיפה אופטימלית לעסק קטן הוא יחסי ציבור. 

ראשית מדובר בחשיפה משובחת שבה העסק הקטן מקבל במה באמצעי המדיה המובילים בישראל וזאת מבלי לשלם הון עתק לפרסום אותו יכולות להרשות לעצמן החברות הגדולות. אלמנט חשוב נוסף מדובר בחשיפה ממתגת, אם כלי תקשורת מרכזי בחר לכתוב עליך כתבה אז הדבר מהווה סימן שהעסק שלך איכותי מאד. מעבר לכך יש כאן מסר אמין יותר מרכישת פרסומת אם עיתונאי שהוא מומחה הוא בעצמו זה שממליץ עליך וזה לא אתה נובע מכך שהאמון במסר גדל. חשוב לזכור כי כמות האנשים שנכנסים לכלי תקשורת מוביל לעומת הדף העסקי של עסק  קטן ממוצע זה בגדר הבדל של שמיים וארץ. 

לסיכום חשיפה באמצעי המדיה המובילים תוביל לחיזוק המיתוג, המיצוב, הבולטות מול מתחרים וחיזוק הקשר מול לקוחות קיימים.

חשוב  להדגיש כי לא תמיד ישנה חובה לפנות למשרד ליחסי ציבור לעסקים קטנים בהרבה מקרים ניתן לעשות יחסי ציבור לעסק שלך בעצמך ולקבל חשיפה אדירה שבצורה אורגנית ברשתות היה לוקח לך שנים של מאמץ להגיע לאותו היקף של חשיפות לקהל היעד. 

להלן מדריך קצר שעשינו עבורך שמפרט בפשטות:

כיצד ניתן לעשות יחסי ציבור לעסק קטן בשיטת עשה זאת בעצמך

  1. ראשית יש לעלות על הנייר את כל נקודות הבידול שלך. מה מיוחד בך לעומת המתחרים. ככלל את התקשורת מעניין החדש. כלומר לדעת מה הבשורה החדשנית שאתה מביא לשוק. לדוגמא כשקופיקס נכנסו לענף עם אספרסו והפוך בחמישה שקלים הם קיבלו חשיפה חזקה מאד. אולם במהירות האור קמו מתחרים שמכרו גם הם בחמישה שקלים אך הם עצמם כבר לא קיבלו אותה חשיפה למה?! כי אין כאן מסר חדש לציבור.
  2. כתוב הודעה לעיתונות שבה תציין את נקודות הבידול החדשניות שלך, בנוסף תצרף כמה מילים עליך ואיך הגעת לעסוק בנושא. מומלץ לא לעבור בהודעה שני עמודים.
  3. תמונות. כאן אסור לחסוך.  דאג שיהיו תמונות טובות ומקצועיות שיגרמו לאנשים לרצות להתנסות במוצר שלך.
  4. פניה לעיתונאים – בדוק מי בעיתון מסקר את התחום שלך. פנה אליו דרך המערכת שם תמיד ישמחו לתת לך את המייל שלו או לחילופין אתה יכול להגיע לעיתונאי באמצעות הרשתות החברתיות.
  5. פולו אפ- העיתונאים מוצפים באין ספור פניות מדי יום על כן יש לתזכר אותם מעת לעת ששלחת את המייל.

 בהצלחה. כל שאלה נוספת  אנו לרשותך במייל  guygend10@gmail.com

VIBE-PR משרד יחסי ציבור לעסקים קטנים.

פתיחת שיחה
שוחחו איתנו
היי שלום רב,
כיצד נוכל לעזור לך?