יחסי ציבור לעסקים קטנים – זו הדרך!

הבעיה הכי גדולה שיש לעסק קטן זאת העובדה שלא מכירים אותו. כלומר יכולים להיות לך בחנות את התכשיטים הכי יפים בעיר או לחילופין יתכן שאתם מעניקים שירות ברמה גבוהה  משאר השוק אך בפועל ללקוחות הפוטנציאלים שלכם אין מושג על כך ועל כן הם קונים מהמתחרים.יחסי ציבור לעסק קטן

הנוסחה היא מאד פשוטה -קהל המטרה יגיע אליך רק אם הוא ידע על קיומך.

העניין שלייצר חשיפה זה דבר שמצריך כסף וזמן -שני פרמטרים שעסקים קטנים מטבע הדברים אינם משופעים בהם והתוצאה בשטח היא שאלפי עסקים סוגרים את דלתם לצמיתות מדי חודש בישראל בשל התנהלות שיווקית חלשה. יתרה מכך, אותם בעלי עסקים נאלצים לשלם על אותן טעויות שנים רבות לאחר שהעסק נסגר. מכאן נובע כי כך או כך צריך ליצר השקעה והזמן הטוב ביותר לעשות זאת? נכון. עכשיו.

שיטת הפרסום של העסקים הקטנים בישראל

בישראל רוב העסקים שרוצים לייצר חשיפה הולכים על אופציית ה- פייסבוק ואינסטגרם.

ואכן הרשתות החברתיות הם כלי מעולה לקידום עסקים קטנים אך על מנת שהקמפיין יהיה אפקטיבי נדרש להוציא עליו כסף. בנוסף עליך לייצר תוכן שיתגבר על כל הרעש העצום והמתחרים שנמצאים גם הם  ברשת, דבר שמצריך מעבר ליכולות קריאטיביות מידה לא מבוטלת של זמן. 

כיצד  אנו יכולים לייצר חשיפה איכותית שלא מצריכה משאבי זמן וכסף גדולים?! כלי ליצירת חשיפה אופטימלית לעסק קטן הוא יחסי ציבור

ראשית מדובר בחשיפה איכותית שבה העסק הקטן מקבל במה באמצעי המדיה המובילים בישראל וזאת מבלי לשלם הון עתק לפרסום סכום שאותו למעשה יכולות להרשות לעצמן רק החברות הגדולות.

כמו כן מדובר בחשיפה ממתגת, אם כלי תקשורת מרכזי בחר לסקר אותך בצורה חיובית אז הדבר מהווה אינדיקציה שהעסק שלך איכותי.

בנוסף חשוב לזכור כי כמות האנשים שנכנסים לכלי תקשורת מוביל לעומת קמפיין של עסק קטן ברשת זה בגדר הבדל של שמיים וארץ.

לסיכום חשיפה באמצעי המדיה המובילים תוביל לחיזוק המיתוג, המיצוב, הבולטות מול מתחרים וחיזוק הקשר מול לקוחות קיימים.

חשוב להדגיש כי לא תמיד ישנה חובה לפנות למשרד ליחסי ציבור לעסקים קטנים בהרבה מקרים ניתן לעשות יחסי ציבור לעסק שלך בעצמך ולקבל חשיפה אדירה שבצורה אורגנית ברשתות היה לוקח שנים של מאמץ להגיע לאותו היקף.

להלן מדריך קצר שעשינו עבורך שמפרט בפשטות:

 

כיצד ניתן לעשות יחסי ציבור לעסק קטן בשיטת עשה זאת בעצמך

  1. ראשית יש לעלות על הנייר את כל נקודות הבידול שלכם. מה מיוחד בכם לעומת המתחרים. ככלל את התקשורת מעניין החדש. כלומר לדעת מה הבשורה החדשנית שאתם מביאים לשוק. לדוגמא כשקופיקס נכנסו לענף עם אספרסו והפוך בחמישה שקלים הם קיבלו חשיפה חזקה מאד. אולם במהירות האור קמו מתחרים שמכרו גם הם בחמישה שקלים אך הם לא קיבלו חשיפה למה?! כי אין כאן מסר חדש לציבור.
  2. כתבו הודעה לעיתונות שבה תציינו את נקודות הבידול החדשניות, בנוסף תצרפו את הסיפור שלכם שיציג כיצד הגעתם לעסוק בנושא.
  3. תמונות. כאן אסור לחסוך.  חשוב שיהיו תמונות טובות ומקצועיות שיגרמו לאנשים לרצות להתנסות במוצר שלך.
  4. פניה לעיתונאים – בדקו מי בעיתון מסקר את התחום שלכם. פנו אלהם דרך המערכת שם תמיד ישמחו לתת לכם את המייל שלו או לחילופין תוכלו להגיע לעיתונאי באמצעות הרשתות החברתיות.
  5. פולו אפ- העיתונאים מוצפים באין ספור פניות מדי יום על כן יש לתזכר אותם מעת לעת ששלחתם להם את המייל.

 בהצלחה. כל שאלה נוספת  אנו לרשותך במייל  [email protected]

VIBE-PR משרד יחסי ציבור לעסקים קטנים.

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך

אסטרטגיה שיווקית
מאמרים

חשיבותה של האסטרטגיה השיווקית

האסטרטגיה השיווקית הנה בעלת חשיבות על עבור העסק; היא מעין מצפן שעוזר להגיע לאן שאנו רוצים להגיע. לא ליצר אסטרטגיה