יחסי ציבור בתרבות

אחת המטרות המרכזיות בקריירה של אמן זה שיכירו ביצירה שלו, שיעריכו אותה, שיצירתו תיגע באנשים. ובפועל אמן מצליח נחשב למי שנחשף לציבור רחב והשפיע על חייו. 

יחסי ציבור לאמנים

אחת הבעיות של עולם האומנות נוצרת כתוצאה מהעובדה שיש מצב בו קיימים אמנים בעלי כשרון אדיר אך הציבור לא שמע עליהם ובכך פספס אותם, לעומת אלו שיש להם יכולות בינוניות אך כולם נחשפו ליצירה שלהם.

קחו לדוגמא את קפקא לבטח אחד הסופרים החשובים ביותר בעידן המודרני, גדולת יצירתו התגלתה רק לאחר מותו, לאמור במהלך חייו זכו להכרה שורה של סופרים חסרי מעוף שונים ואילו הוא שהיה עילוי שכתב ספרים שהם נכסי צאן ברזל בתולדות הספרות, אף אחד לא ידע עליהם.

כדי שאמן יגיע להכרה ויבנה סביבו קהל המעריך ומזדהה עם יצירתו עליו להיות מוכר והדרך האופטימאלית ביותר לעשות זאת היא באמצעות התקשורת, למותר לציין כי הרוב המוחלט  של הפריצות של יוצרים בעולם התרבות הגיעו ברגע שכלי המדיה שפכו אור על יצירותיהם. בשלב שבו האמנים קיבלו חשיפה תקשורתית אז נוצרה מהפכה בקריירה האומנותית שלהם והם תפסו תאוצה בכל המישורים.

לדוגמא: אם בעבר בתקופה הפרה תקשורתית של זמר חדש ההופעות היו מתמלאות באותם 10 חברים שנאלצו להתייצב, לאחר הכתבות בתקשורת הביקוש גדל באופן חד ללא כל שינוי ברמת היצירה.

למעשה אין כלי שמקצר את הדרך להצלחה כמו התקשורת ולא סתם מרבית המוסיקאים כיום שנמצאים באולפן הקלטות חושבים בכל רגע נתון של ההפקה על הפלייליסט של גלגלצ. נכון שניתן לעלות את היצירה לרשתות, לסטרימינג וליוטיוב אך גם כאן עד שמיצירם פריצה זה לוקח מידה רבה של זמן, אם בכלל.

האם להיות אמן מיינסטרימי זאת הדרך לתהילה? לאו דווקא. קחו לדוגמא את דיוויד בואי לבטח זמר הרוק הגדול בכל הזמנים. ההצלחה לא קרתה בבוקר אחד.

מעל עשור בואי ניסה לפרוץ ומה הוא לא עשה בשביל זה; הוא החליף כמעט בכל שנה להקה, החליף סגנונות כמו גרביים, הקליט אלבום ונכשל הקליט אלבום אחר ונכשל חיכה זמרים שהצליחו ושוב נכשל אגב באיזה שלב לאמרגן שלו לא היה מה לעשות אתו והדרך היחידה לנצל את כישרונו של בואי הסתכמה בכך שסייד לו את המשרד.

אולם הכל השתנה ברגע שדיוויד החליט להיות מקורי ולא לחפש את הדברים שהיו שגורים באותה תקופה ויצא עם האלבום זיגי סטארדט ומשם דה רסט איז היסטורי. שתי תכונות הובילו אותו להצלחה: נחישות ועוצמה הוא כל הזמן ראה בעצמו יוצר ענק גם כאשר כל הסביבה היתה אדישה עד כאב עליו מעבר לכך הבחירה ללכת בדרך המקורית יצרת השפה הייחודית משלו שהפכה אותו למגה אייקון.

איך תעשו יחסי ציבור בתחום התרבות לעצמכם

1.ראשית יש לבחור את היצירה הכי מעניינת, הכי חזקה שלכם בעלת אמירה חדשה זאת שאתם יודעים בתוככם שהקהל יופעם ממנה.

2.תכינו הודעה כתובה מתומצתת שבו תספרו בקצרה עליכם, איך הגעתם לתחום ועל היצירה עצמה.

3.שלחו את החומרים לעיתונאי התרבות שמסקרים את התחום שלכם. במערכת העיתון יתנו לכם את המיילים שלהם.

4. לא לשכוח לעשות פולו אפ.

יצוין כי העיתונאים תמיד מחפשים את היוצר הבא כל עיתונאי רוצה להגיד אני גיליתי את …. אני הראשון שראיינתי אותו. וגם לא נכנס הפעם לתקשורת לא להתייאש ולנסות שוב עם היצירה הבאה. דיוויד בואי כבר אמרנו.

בהצלחה!

לכל שאלה אנו כאן לרשותכם. פנו אלינו בטופס מט

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך

אסטרטגיה שיווקית
מאמרים

חשיבותה של האסטרטגיה השיווקית

האסטרטגיה השיווקית הנה בעלת חשיבות על עבור העסק; היא מעין מצפן שעוזר להגיע לאן שאנו רוצים להגיע. לא ליצר אסטרטגיה