האם כדאי להשתמש בשירותיו של יועץ שיווקי

לא פעם אני נשאל האם כדאי להשתמש בשרותיו של יועץ שיווקי על מנת לקדם את העסק או לחלופין אולי עדיף להשקיע את אותם כספים ישירות בפרסום עצמו.

יועץ שיווקי

אני עונה תמיד: אם הרגולטור היה דורש מבעלי עסקים להחזיק יועץ שיווקי כפי שהוא מבקש דוחות חשבונאים נראה כי שיעור מספר בתי העסק הנסגרים מידי שנה בישראל היה יורד בצורה גורפת.

יצוין כי ליועץ שיווקי מקצוען יש יתרונות רבים שפשוט אי אפשר להפריז בחשיבותם. ראשית הוא מביט על העסק מבחוץ.

כאן יש להדגיש כי לעולם ההסתכלות מבחוץ היא שונה לחלוטין מהתמונה אותה רואים מבפנים. ממש כמו במקרה של דג המשייט באקווריום הראיה שלו את העולם בתוך האקווריום שונה לחלוטין מזה המביט עליו מחוץ. 

מעבר לכך, לעולם הדעה של בעל העסק היא דעה מוגבלת לתחום מסוים, כלומר כל הידע שלו מסתכם בX ואילו כשמגיע לעבוד עמו יועץ שיווקי כוח החשיבה של העסק גדל להיות איקס פלוס Y, מה גם ש הY מביא עמו לשולחן ערך של מומחיות בשיווק וניסיון בעסקים רבים.

אולי יעניין אותך: יחסי ציבור בתרבות

למעשה כמות עצומה של עסקים קמה מדי שנה היות ובעל העסק פתח אותם כי נמאס לו להיות שכיר, לדוגמא ניקח את אילן בוגר הטכניון באדריכלות שהחל לעבוד עם סיום לימודיו במשרד אדריכלים מוביל בתל אביב, אילן נחשב לאדריכל עילוי בעל ראש יצירתי אולם לאחר חמש שנים נמאס לו מהמנהלים שניצבים מעליו הממטירים לעברו פקודות והוא מחליט לפתוח משרד עצמאי.

הוא עושה זאת בנוסף מתוך מחשבה כי ממילא הוא עושה את העבודה בעצמו אז שכל הכסף ילך אליו לכיס ולא לבוסים שלו. יחד עם זאת, העובדה שאילן החליט להיות עצמאי לא הופכת אותו גם למומחה לשיווק במקרים כאלו סיוע ע"י יועץ שיווקי משול לאוויר לנשימה לעסק.

יועץ טוב יודע לבנות אסטרטגיה שיווקית נכונה אשר תכווין את העסק להגשמת היעדים השיווקיים שאותם מבקש בעל העסק להשיג במהלך השנה הקרובה.

יועץ שיווקי מסייע לעסק באלמנטים חשובים נוספים כגון: בניית תוכנית פרסום הכוללת תקצוב עבור צינורות הפרסום השונים ותיעדופם, מעקב אחר ביצוע הקמפיינים, ניתוח ועיבוד התוצאות וחישובי הROI מכל כלי.

כמו כן היעוץ מסייע בבחירת קהל היעד, מציאת נקודות בידול למול התחרות ובניית המסרים השיווקיים. יתרה מכך היועץ מסייע בבחירת טכנולוגיות שיעזרו למערכי המכירות, כתיבת תסריטי שיחה, ניתוח התנגדויות במכירה על מנת לשפר את אחוזי הסגירה. הוא גם אמון על שיפור המיצוב של העסק וחיזוק אסטרטגית המיתוג ועוד ועוד ועוד.

לכל שאלה אנו כאן לרשותכם. פנו אלינו בטופס למטה

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך

יחסי ציבור ברשת
מאמרים

יחסי ציבור ברשת

על פי מחקרים עולה כי מרבית הציבור כיום עורכים בדיקות ברשת לפני שמקבלים החלטות קנייה לגבי מוצרים או שירותים המוגדרים

מסיבת עיתונאים
מאמרים

כיצד לעשות מסיבת עיתונאים

לבעלי עסקים שרוצים לחשוף מוצר או שירות חדש מסיבת עיתונאים היא דרך אופטימאלית לייצר בליץ תקשורתי המוביל להחדרה מהירה של

פתיחת שיחה
שוחחו איתנו
היי שלום רב,
כיצד נוכל לעזור לך?