האם כדאי להשתמש בשירותיו של יועץ שיווקי

האם כדאי להשתמש בשרותיו של יועץ שיווקי על מנת לקדם את העסק או לחלופין אולי עדיף להשקיע את אותם כספים ישירות בפרסום עצמו

יועץ שיווקי

נתחיל מהסוף: אם הרגולטור היה דורש מבעלי עסקים להחזיק יועץ שיווקי כפי שהוא מבקש דוחות חשבונאים נראה כי שיעור מספר בתי העסק הנסגרים מידי שנה בישראל היה יורד בצורה גורפת.

יצוין כי ליועץ שיווקי מקצוען יש יתרונות רבים שפשוט אי אפשר להפריז בחשיבותם. ראשית הוא מביט על העסק מבחוץ.

כאן יש להדגיש כי לעולם ההסתכלות מבחוץ היא שונה לחלוטין מהתמונה אותה רואים מבפנים. ממש כמו במקרה של דג המשייט באקווריום הראיה שלו את העולם בתוך האקווריום שונה לחלוטין מזה המביט עליו מחוץ. היעוץ השיווקי רואה את העסק בצורה אובייקטיבית מנוטרל מפוליטקה ארגונית.

מעבר לכך, לעולם הידע של בעל העסק הוא ידע מסוים, כלומר כל הידע שלו מסתכם בX ואילו כשמגיע לעבוד עמו יועץ שיווקי כוח החשיבה של העסק גדל להיות איקס פלוס Y, מה גם ש הY מביא עמו לשולחן- ערך של מומחיות בשיווק וניסיון בעסקים רבים.

אולי יעניין אותך: יחסי ציבור בתרבות

למעשה כמות עצומה של עסקים קמה מדי שנה היות ובעל העסק פתח אותם כי נמאס לו להיות שכיר, לדוגמא ניקח בחור בשם אילן שהוא בוגר הטכניון באדריכלות שהחל לעבוד עם סיום לימודיו במשרד אדריכלים מוביל בתל אביב, אילן נחשב לאדריכל עילוי בעל ראש יצירתי אולם לאחר חמש שנים נמאס לו מהמנהלים הלא מוכשרים שניצבים מעליו וממטירים לעברו פקודות לאורך היום והוא מחליט לפתוח משרד עצמאי.

הוא עושה זאת על בסיס מחשבה כי ממילא הוא עושה את העבודה בעצמו אז שכל הכסף ילך אליו לכיס ולא לבוסים שלו. יחד עם זאת, העובדה שאילן החליט להיות עצמאי ואדריכל מוכשר לא הופכת אותו גם למומחה לשיווק במקרים כאלו סיוע ע”י יועץ שיווקי משול לאוויר לנשימה לעסק.

יועץ טוב יודע לבנות אסטרטגיה שיווקית נכונה אשר תכווין את העסק להגשמת היעדים השיווקיים שאותם מבקש בעל העסק להשיג במהלך השנה הקרובה.

יועץ שיווקי מסייע לעסק באלמנטים חשובים נוספים כגון: בניית תוכנית פרסום הכוללת תקצוב עבור צינורות הפרסום השונים ותיעדופם, מעקב אחר ביצוע הקמפיינים, ניתוח ועיבוד התוצאות וחישובי הROI מכל כלי.

כמו כן היעוץ מסייע בבחירת קהל היעד, מציאת נקודות בידול למול התחרות ובניית המסרים השיווקיים. יתרה מכך היועץ מסייע בבחירת טכנולוגיות שיעזרו למערכי המכירות, כתיבת תסריטי שיחה, ניתוח התנגדויות במכירה על מנת לשפר את אחוזי הסגירה. הוא גם אמון על שיפור המיצוב של העסק וחיזוק אסטרטגית המיתוג ועוד ועוד ועוד.

לכל שאלה אנו כאן לרשותכם. פנו אלינו בטופס למטה

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך

אסטרטגיה שיווקית
מאמרים

חשיבותה של האסטרטגיה השיווקית

האסטרטגיה השיווקית הנה בעלת חשיבות על עבור העסק; היא מעין מצפן שעוזר להגיע לאן שאנו רוצים להגיע. לא ליצר אסטרטגיה