יחסי ציבור ברשת

על פי מחקרים עולה כי מרבית הציבור כיום עורכים בדיקות ברשת לפני שמקבלים החלטות קנייה לגבי מוצרים או שירותים המוגדרים בעיני הלקוחות כבעלי חשיבות גבוהה.

יחסי ציבור ברשת

כידוע בעידן האינטרנט ניתן לברר על כל פתרון ובכל תחום בו ברגע שמתעורר הרצון לקנייה מסוימת. על כן כבעלי עסקים ישנה חשיבות המוגדרת כעליונה ליצר נוכחות משמעותית ברשת.

עסקים אשר יפעלו לייצר לעצמם באפן שיטתי יחסי ציבור ברשת -המעניקים להם תדמית חיובית ואמינה יזכו ביתרון תחרותי עצום לעומת בתי עסק שבחרו משום מה לזנוח את הנושא ולמעשה להתקיים מתחת לראדר של הלקוחות הפוטנציאלים.

כיצד פועל תהליך הקנייה

כאשר אנו קונים דבר מסוים המוגדר כחשוב לנו אנו עוברים את חמשת השלבים הבאים:

  • זיהוי הצורך הכרה בכך שיש בעיה לפתור.
  • חיפוש מידע לגבי המוצר/שירות.
  • הערכה של החלופות.
  • החלטת קניה.
  • לאחר קניה.

חובתנו כמשווקים  להיות נוכחים בכל אותם שלבים ובכך להגדיל את האפשרות שהלקוחות יבחרו בנו במהלך תהליך הקנייה . מה גם שהדבר הנפלא הוא שעולם הON LINE עובד בעבור העסק 24 שעות ביממה.

יש להדגיש כי פעילות יחסי ציבור בדיגטל מורכבת מפרמטרים רבים שאותם ניתן לבצע באופן עצמאי ובכך למעשה לזכות בחשיפה חינמית וממתגת עבור העסק.

כיצד ניתן לייצר יחסי ציבור ברשת:

ניתן לכמת את הפעילות לשני מסלולים עיקריים כאשר בראשון אנו פועלים לקבל חשיפה של העסק באתרי התוכן המובילים קרי: YNET WALLA MAKO הדבר מיצר עבורנו חשיפה עצומה לקהל יעד חדש ובנוסף מוביל לחיזוק המותג לבולטות מול מתחרים ואף לשיפור הקידום האורגני.

במסלול השני אנו מיצרים את תוכן בעזרת הכלים הבאים:

בלוג – כתיבת בלוג באופן עקבי עשויה לבנות אותנו כאוטוריטה בתחום ובכך לחזק ישירות את מוטיבציית קניה בקרב לקוחות פוטנציאלים וגם לחזק את ה SEO של האתר שלנו.

סרטונים – מומלץ לייצר סרטונים ככל הניתן – מעל 70 אחוז מהגולשים מעדיפים כיום לצרוך את התוכן בווידאו. המהלך עצמו מחזק אותנו הן אוטוריטה בתחום והן בקידום האורגני .

פוסטים – מומלץ לעלות לפחות פעמיים בשבוע פוסטים על החברה ועל מוצריה ברשתות החברתיות.

דירוג – לאחר שהלקוחות ביצעו רכישה כדאי לבקש מהם לדרג בגוגל וברשתות החברתיות. מדובר בפעולה שבעלי עסקים רבים נמנעים ממנה; בגלל ה ” לא נעים לי” חשוב לציין כי אם תתביישו – המתחרה שלכם יעשה זאת זאת במקומכם.

פודקאסטים – מדובר בכלי שיווק מצוין שעשוי לסייע לבנות אתכם כאוטוריטה. הפודקסטים נחשבים לתחום בעל צמיחה אדירה כאשר בניגוד לכלי תקשורת אחרים יתרונם נסוב על כך שהם מעניקים לכם זמן ממושך להציג בפני המאזינים את המומחיות שלכם.

יש לציין כי רוב בעלי עסקים עובדים ללא הפסק ועל כן חשוב ביותר לפנות מראש זמן בשבוע עבור יצירת התוכן ואם אתם עסוקים מדי אז תפעלו לכך שמשהו אחר יעשה זאת.

בניית מותג ברשת זה דבר שלוקח זמן אך התמדה בסופו של דבר תשתלם לכם בעתיד.

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך

אסטרטגיה שיווקית
מאמרים

חשיבותה של האסטרטגיה השיווקית

האסטרטגיה השיווקית הנה בעלת חשיבות על עבור העסק; היא מעין מצפן שעוזר להגיע לאן שאנו רוצים להגיע. לא ליצר אסטרטגיה