כתיבת הודעה לעיתונות

במאמרים הקודמים סקרנו את היתרונות המשמעותיים שכתבות בכלי התקשורת המובילים מייצרות בעבור בתי העסק הכוללים בין השאר יצירת חשיפה לקהלים חדשים, הגדלת המכירות, חיזוק המיתוג, בניית בולטות משמעותית למול המתחרים, שיפור המיצוב וכמו כן הן מספקות תוכן איכותי המייצר מעורבות גבוהה בקרב העוקבים ברשתות החברתיות.

הודעה לעיתונות

כשאנו רוצים לעניין עיתונאי במוצר או בשירות שלנו נקודת המפגש הראשונית תעשה באמצעות הודעה לעיתונות אותה נשלח במייל.

לכאורה, להוציא מייל ולספר על העסק שלכם נשמע פשוט למדי, אך בפועל העניין קצת יותר מורכב היות והכתבים יכולים לקבל מאות הודעות לעיתונות בשבוע ורק עם הודעות מעטות הם מתקדמים לעבר השלב המיוחל של הפקת כתבה, על כן על מנת שההודעה לעיתונות תהיה אפקטיבית מומלץ ליישם את הכללים הבאים:

חדשנות- מעל הכל המוצר שלכם חייב להיות חדשני שיהיה בו משהו מעניין, נאמר אם נפנה לעיתונאי לגבי חברה שעושה את אותו הדבר כמו שאר הענף היא תהיה מבחינתו פחות מעניינת, ומטבע הדברים גם פחות תעניין את קהל הלקוחות הפוטנציאלי.

לדוגמא לא מזמן הופיעו כתבות בתקשורת על מטלית לניקוי מסך של אפל שנמכרה “תחזיקו חזק” ב19 דולר ליחידה ויתרה מכך נרשם תור של כמה חודשים על מנת לקבלה. בוא נגיד ומחר חברה טכנולוגית אחרת תמכור מטלית במחיר בסדר גודל זהה, כאן זה כבר לא יעניין אף אחד.

היות ואין כאן ראשוניות על כן הסיכוי שיכתבו על הנושא הוא נמוך מאד. אז מה קורה במצב שאין לכם מוצר חדשני ? במקרה זה מומלץ למצוא את נקודות הבידול שלו.

לדוגמא, היה לנו לקוח שהוא רשת בתי קפה שהבידול שלהם נשען סביב העובדה כי הם התייחסו ברצינות תהומה להכנת הקפה.

מסדרת ראיונות שקיימנו עמם הבחנו בעובדה כי הבריסטות ( ברמן קפה) שעובדים ברשת נדרשים לעבור הכשרה בת 300 שעות לפני שהם מורשים להכין ללקוח כוס אספרסו קטנה בת סה”כ 30 מ”ל.

עם הנושא הזה נגשנו לעיתונאים והאייטם קיבל חשיפה רחבה בכלי התקשורת. הדבר הטוב הוא כי תמיד אבל תמיד יש דרכים מקוריות להציג את העסק שלכם.

חפשו זוויות מעניינות מה מיוחד בסיפור שלכם איך הגעתם לתחום איך אתם מפיקים את המוצר. חשוב להדגיש כי יש חשיבות להקפיד על האמת ומי שמנפח את הדברים עליו להיזהר כי סביר להניח שזה יתגלה במוקדם או במאוחר.

רלוונטיות- יש לפנות לכלי התקשורת הנכון. לדוגמא לאתר פרוגי לצעירים אין טעם לפנות עם ידיעה על עסקת נדל”ן או הנפקה בבורסה יש לבדוק לעומק שהעיתונאי שאתם פונים אליו הוא העיתונאי הנכון ומהם הנושאים שהוא מקדם.

ככל שתדייקו את העבודה הסיכויים להיכנס לתקשורת יהיו גבוהים יותר.

כותרת- יש לנסח כותרת עוצמתית שתתפוס את תשומת לב של העיתונאי. תחשבו מה יעניין אותו, מה ידליק אותו.. תכנסו לנעליו צריך לזכור כל הזמן את העובדה כי המייל של העיתונאי מפוצץ מהודעות לעיתונות. לכן חשוב לייצר בולטות.

מבנה ההודעה- בפסקה ראשונה יש לייצר טקסט עם הפרטים האטרקטיביים ביותר לגבי המוצר שלכם. לאחר מכן יש להוסיף נתונים לדוגמא על מחקר חדש להמשיך בציטטות של אנשי החברה ולבסוף לסיים בפסקה שתתאר בקצרה את החברה.

מתי והיכן- אם ההודעה נסובה סביב אירוע או מבצע מכירות חשוב לציין מתי זה קורה, לכמה זמן זה קורה, מה המחיר ואיפה זה קורה.

תמונות- מדובר בפרמטר בעל חשיבות על כי האנשים קונים דרך העיניים. פה אסור לחסוך. מומלץ ללכת לצלם מקצועי. בנוסף, אם יש לכם חומרי מולטי מדיה מעניינים בהחלט כדאי לצרף.

לינק- מומלץ להוסיף לינק לנכסים הדיגיטליים שלכם. אגב, ברגע שתתפרסם הכתבה זה גם עוזר מאד בגזרת ה SEO.

פולואפ- בגל עומס המיילים של העיתונאי שהוזכר מומלץ לעשות פולואפ. לבדוק שהמייל לא הגיע לספאם או שדילגו עליו.

בהצלחה!

לכל שאלה אנו כאן לרשותכם. פנו אלינו בטופס מטה

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך

אסטרטגיה שיווקית
מאמרים

חשיבותה של האסטרטגיה השיווקית

האסטרטגיה השיווקית הנה בעלת חשיבות על עבור העסק; היא מעין מצפן שעוזר להגיע לאן שאנו רוצים להגיע. לא ליצר אסטרטגיה