חשיבותה של האסטרטגיה השיווקית

אסטרטגיה שיווקית

האסטרטגיה השיווקית הנה בעלת חשיבות על עבור העסק; היא מעין מצפן שעוזר להגיע לאן שאנו רוצים להגיע.

לא ליצר אסטרטגיה שיווקית לעסק משול לתייר הנמצא בתל אביב אשר רוצה להגיע לאילת עם רכבו אך אין לו אפליקציית ניווט. בסופו של דבר הוא אולי הגיע לאילת אך במקום לרדת ישירות דרומה הוא עבר דרך חיפה המשיך לנהריה ומשם התחיל לנוע לכוון דרום.

לא חבל על הזמן והמשאבים היקרים שנזרקו בדרך לפח…?!?

אולי יעניין אותך: האם כדאי להשתמש בשירותיו של יועץ שיווקי?

בתהליך בניית האסטרטגיה השיווקית אנו מתמקדים בין השאר בהגדרת קהל היעד. איזה סוג מוצר נשווק ומה יהיה היתרון התחרותי שיוביל את קהל הלקוחות לרכוש דווקא מאתנו . מה תהיה מדיניות המחירים, כיצד נפיץ את המוצרים איפה נפרסם כמה נמכור ועוד; ובסופו של דבר איך כל זה יוביל אותנו למימוש היעדים השיווקיים שלנו.

אחד האלמנטים החשובים ביותר שאסטרטגיה מספקת היא עקביות. לדוגמא בעשור הקודם קמה בישראל רשת בתי קפה שעבדה על מחירי קפה מוזלים ברגע שהיא העלתה בשקל את מחירי האספרסו לקהל הישראלי היה קשה לעכל זאת. מדהים, מדובר רק בתוספת מינורית של שקל.

יתרון נוסף שיש לבניית האסטרטגיה- זה מחייב לחשוב על שוני מהמתחרים לא להיות עסק “גם אני” אלא לייצר בידול unique selling proposition שהוא למעשה מרכיב חשוב ביותר ביצירת מנוע צמיחה לעסק, זה המרכיב שגורם ללקוחות להעדיף אותנו על המתחרים.

למעשה לא צריך להמציא את הגלגל ולעיתים הבידולים הם קטנים אך משפיעים בצורה ניכרת על הקופה. לדוגמא, ישנו מלון למשפחות בלוס אנג’לס שבבריכה שלו התקינו טלפון מיוחד לילדים כשהם מטלפנים מגיע מלצר עם מגש שעליו יש ארטיקים. בפועל הטלפון ארטיק מטריף את הילדים. האם הילדים מבקשים לחזור למלון בגלל הטלפון ארטיק?! התשובה חד משמעית כןןןןן.

או קחו את המסעדה באיקאה שבה מגישים שתיה עם ריפיל כמו בארה”ב בקיצור, אפשר לשתות קפה כמה שרוצים עכשיו תעשו חישוב כמה כבר בן אדם יכול לשתות קפה… האם יש אנשים שמתיישבים במסעדה רק בגלל הריפיל הזה?! בהחלט.

חשוב להדגיש כי ברגע שיש לעסק אסטרטגיה מובנת הסכנה שכל אחד יקח את העסק לכוון אחר פוחתת. דמיינו את סטרבקס שברבעון מסוים ההכנסות צונחות לה ואחד המנהלים יגרור את הארגון למכור המבורגרים היות ולמקדונדלס היה באותו שלב רבעון חזק, ואז לפתע יתחילו לטגן בסניפים המבורגרים. נכון שזה בגדר הזוי… אולם  יש אין ספור עסקים שזה מה שהם עושים ברגע שיורדות להם המכירות!

לסיכום, לבעל עסק מומלץ לעצור את השוטף כמה חודשים לפני סוף השנה לפנות לכך כמה ימים לטובת הצבת יעדים שיווקיים , צפי רווחים, חידוד החזון וערכי הליבה של החברה ויצירת תוכנית קדימה לשמירה/ השגתם. כמובן לנהל מעקב צמוד.

לכל שאלה בנושא אסטרטגיה שיווקית או יחסי ציבור אנו כאן לרשותכם. פנו אלינו בטופס מטה

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך

אסטרטגיה שיווקית
מאמרים

חשיבותה של האסטרטגיה השיווקית

האסטרטגיה השיווקית הנה בעלת חשיבות על עבור העסק; היא מעין מצפן שעוזר להגיע לאן שאנו רוצים להגיע. לא ליצר אסטרטגיה