שיווק משפיענים: כל מה שצריך לדעת

שיווק משפיענים היא אחת השיטות הכי פופולריות לקידום עסק ברשת. למה אתם חייבים להיות שם? מה צריך לדעת כדי להתחיל? כל הפרטים כאן.

שיווק משפיענים

בשנים האחרונות חל גידול מאסיבי בארץ ובעולם בתחום של שיווק באמצעות משפיענים. כיום קרוב לשבעים אחוז מהמשווקים בארה”ב- הנחשבת לממלכת השיווק העולמית, משתמשים בשלב כזה או אחר בעבודה עם משפיען והמגמה רק הולכת וגדלה. 

כשבית העסק רוצה להגיע לקהל יעד חדש ברוב המקרים הוא נתקל במהמורות שונות בדרך כאשר המכשול המרכזי הוא חוסר עניין של הלקוחות הפוטנציאליים לצרוך פרסומות. כיום עולה כי מעל ל- 35 אחוז מהגולשים משתמשים בטכנולוגיות של חוסמי פרסומות. נתון נוסף מצביע על כך שקרוב ל90 אחוז מהגולשים מבקשים לדלג על המודעות שמוצמדות לסרטונים (ישנה טענה כי 10 אחוז הנותרים אינם יודעים שאפשר לדלג על הפרסומת).

קשור: איך הגדלנו את את הביקוש והמודעות למלון טמפלרס באמצעות שיווק משפיענים.

שיווק משפיענים – יתרונות עיקריים

המשפיענים עצמם ניחנים ב- 2 יתרונות מרכזיים:

  1. ראשית הם נחשבים ל TREND CENTER לאמור הם מכתיבים מגמות בשוק ומהווים אינדיקציה לאיכות המוצר. הם למעשה נותנים תו תקן. נחדד, המשפיען בחר להשתמש במוצר שלך או להתארח במסעדה מסוימת סימן שזה הדבר הנכון לעשותו. בשורה התחתונה המשפיען מקור מידע מיומן היות ואתה מעריך אותו ועוקב אחריו. 
  2. ערך נוסף שמביאים איתם המשפיענים זהו הטראפיק. המשפיען למעשה ממנף את מעגל העוקבים שלו שצבר בעמל רב במשך שנים לטובת המותג שאותו אתם רוצים לפרסם.

קשור: מה הוא איש יחסי ציבור ואיך הוא יכול למנך את העסק שלך

איך בוחרים משפיען למותג שלך?

  1. מטרה ותקציב – יש לייצר מטרה לקמפיין ותקציב.
  2. לדעת את הלקוח– לזהות את מאפייני הלקוח האידיאלי ומהם צרכיו.
  3. זה לא רק כמות העוקבים – גודל העוקבים אינו מנבא הצלחת הקמפיין מה גם שלצערנו הרבה פעמים יש תופעה של עוקבים פקטיביים וכיוצ”ב. מעל הכל המשפיען חייב להיות מחובר בתודעה של קהל היעד לערכי המותג שלך .
  4. התאמת הרשת – המשפיען צריך להיות מקצוען ברשת החברתית שנבחרה לשימוש בקמפיין אם הוא מזוהה עם טוויטר זה פחות מתאים למהלך שיווקי שנועד לטיקטוק.
  5. בדיקת המשפיען – יש לוודא שהמשפיען אינו שחוק מדי, אם הוא מאלו שעובדים בכל יום עם חברה אחרת עדיף לדלג למועמד הבא.
  6. מעקב ומדידה – ניתן לשלב קוד ולינק של המשפיען ובכך לייצר שת”פ פעולה מדיד של מכירות.
  7. דעו את המחיר – לפני שפונים למשפיען יש להכיר את המחירים בשוק.
  8. מו”מ – יש לנהל מו”מ כי לעיתים ניתן להוריד את המחיר או לעלות את התמורה בעד אותו מחיר באופן משמעותי.
  9. הסכמה בכתב – לפני שרצים לעבוד ביחד יש לסגור מראש בכתב מה דורשים מאותו משפיען.

בהצלחה,

לכל שאלה לחצו כאן והשאירו לנו פנייה בטופס מטה ונשמח לסייע

שיווק באמצעות משפיענים

שאלות ותשובות על קמפיין משפיענים

 בפועל אין כל מחיר אחיד. זה מאד אינדיבידואלי, תלוי מאד במחיר שדורש המשפיען שנגזר מהשפעתו בקרב קהל המטרה, בהיקף העבודה הנדרש, התכנים שנקבעו לפרסום וכמובן בכישורי המו”מ שלכם.

 כעקרון מומלץ לתת את קווי היסוד הבסיסיים ומשם לתת כמה שיותר חופש קריאטיבי. המשפיען נחשב לזה שמכיר הכי טוב את הקהל שלו. יצוין כי  תוכן הומוריסטי / שנון וכזה שלא “בא למכור” תמיד יעבוד יותר טוב.

 ככל שהוא עובד עם פחות חברות מטבע הדברים כך ייטב לכם, אם הוא עובד עם מתחרה ישיר- עדיף לעבור למשפיען הבא. 

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך

אסטרטגיה שיווקית
מאמרים

חשיבותה של האסטרטגיה השיווקית

האסטרטגיה השיווקית הנה בעלת חשיבות על עבור העסק; היא מעין מצפן שעוזר להגיע לאן שאנו רוצים להגיע. לא ליצר אסטרטגיה