כיצד ניתן למדוד הצלחה של קמפיין יחסי ציבור

לפני שניגשים לכל מהלך עסקי חשוב להגדיר מראש את אמות המידה שייחשבו להצלחה. כך ניתן לבדוק האם צועדים בדרך הנכונה והאם בסופו של תהליך קבלנו את התגמול המיוחל מהפעולות שבצענו.

קמפיין יחסי ציבור

לעיתים פעולת מידוד הביצועים נשמעת פשוטה על הנייר אך בפועל יש מהלכים עסקיים שלא ניתן לחשב את הצלחתם ע”י נוסחאות מתמטיות.

קחו לדוגמא את ביצוע קמפיין המשפיענים שנחשב לתחום שיווקי בעל עלייה מטאורית בעולם, מדובר בענף שנושא עמו סט של יתרונות שהפרסום הקלאסי מתקשה לייצר, אך עם זאת בפועל קיים קושי לכמת את תרומת קמפיין המשפיענים לתוך סכום מדויק של גידול במכירות.

דבר דומה קורה בעולם יחסי הציבור שבו יש קושי לדעת כמה היה החזר על ההשקעה (ROI) מבחינת מכירות. ועם זאת יצוין כי ליחסי ציבור יש יתרונות גורפים- הם גורמים בין השאר לחיזוק המותג, הכלל הוא פשוט ככל שאתם ממותגים חזק יותר אתם עוקפים את התחרות ויכולים לקבל מחיר גבוה יותר. השפעתם של המותגים היא כל כך חזקה עד שלעיתים הוא שווה יותר מהחברה עצמה. לדוגמא קוקה קולה המותג עצמו שווה יותר מהחברה הפיזית- מקווי היצור, מהבקבוקים, מהמשאיות והמשרדים. היה ותבחרו בדרך שבה לא תהיו ממותגים אתם תאלצו להאבק על מחיר ולשחוק את הרווחיות, על כן עסק שרוצה להצליח בגדול חייב בראש ובראשונה למתג את עצמו ויחסי ציבור הם כלי אופטימאלי לבניית מותג . יצוין כי עצם זה שאתה מופיע בכלי תקשורת מובילים בהקשר חיובי תורם ישירות לערך המותג שלך.

לא סתם כל השפים של ישראל עומדים בתור להיות שופטים בתוכניות הריאליטי- זה ממתג אותם וכתוצאה מכך התחלופה על כס השיפוט מדי עונה היא דלה ביותר; מי ירצה לעזוב ג’וב כזה… כי אלו שזכו לשפוט באותן תוכניות פותחים לאחר מכן מסעדות וכל העיר עומדת בתור. בנוסף הם מקבלים הזמנות להיות פרזנטורים של קמפיינים גדולים. וכמו כן מציעים להם הרבה כסף כדי שיכבדו בנוכחותם מסיבות השקה, שת”פים קולינאריים ועוד ועוד. בכך הם עוקפים את כל השפים האחרים שממוקדים רק במכירות.
.

אולי יעניין אותך: יחסי ציבור למסעדות

כאן נשאלת שאלת השאלות :

העלנו קמפיין יחסי ציבור איך יודעים שהוא עובד?

קודם כל באמצעי הכי פשוט שיש – לשאול את הלקוחות איפה שמעתם אלינו.

דבר נוסף לבדוק בעזרת האנליטיקס כניסות לאתר לאחר שהכתבות התפרסמו בתקשורת.

ניתן לערוך סקר של מודעות למותג לפני תחילת הקמפיין ולבצע סקר דומה לאחר תקופת זמן מסוימת ולראות את עוצמת ההשפעה.

לסיכום, צריך לזכור שיחסי ציבור הנם כלי עם השפעה מתגמלת לטווח הארוך, ומיתוג בניגוד לקמפיין זה תהליך ממושך שלא נפסק אף פעם אך משתלם לכם בריבית דה ריבית.

לכל שאלה אנו כאן לרשותכם. פנו אלינו בטופס מטה

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך

אסטרטגיה שיווקית
מאמרים

חשיבותה של האסטרטגיה השיווקית

האסטרטגיה השיווקית הנה בעלת חשיבות על עבור העסק; היא מעין מצפן שעוזר להגיע לאן שאנו רוצים להגיע. לא ליצר אסטרטגיה