כיצד לעשות מסיבת עיתונאים

לבעלי עסקים שרוצים לחשוף מוצר או שירות חדש מסיבת עיתונאים היא דרך אופטימאלית לייצר בליץ תקשורתי המוביל להחדרה מהירה של מוצר לתודעת הציבור.

מסיבת עיתונאים

באירוע נקודתי נחשפים למסרים שלך תוך זמן קצרצר עיתונאים המסקרים את התחום ומשפיעני רשת, שלאחר מכן הם מעבירים את התכנים לקהל שלהם. אולם כמו בכל דבר בחיים יש לצד היתרונות הגדולים גם חסרונות.

ראשית הפקת מסיבת עיתונאים מצריכה השקעה כספית לא מבוטלת. לרוב ההפקה כוללת שכירת מקום, כיבוד, דוגמיות של המוצר, מונית וחניונים ועוד.

מעבר לכך לעולם אין מצב שבו המועד מתאים לכולם, כך שמראש ידוע כי לא כל העיתונאים יוכלו להגיע לאירוע. בנוסף יש עיתונאים שעובדים על בלעדיות ברגע שמדובר באירוע בו נחשף החומר לכל כלי התקשורת זה פחות מעניין אותם.

ישנם גם עיתונאים שלא יוצאים מהמערכת בשעות היום ולא נוהגים להגיע בכלל למסיבות עיתונאים כך שכל ההפקה היא בטלה בשישים עבורם. לעיתים קורה גם שבאותו יום יש כמה אירועים הפונים לאותם אמצעי המדיה במקביל.

מעבר לכך, כאמור מסיבת עיתונאים מעניקה חשיפה מהירה אולם לטווח קצר ומטבע הדברים יש צורך למכור את המוצר שלך גם בחודש הבא ובעוד חצי שנה ואז תיווצר בעיה ליצר חשיפה תקשורתית היות והעיתונאים כבר סיקרו את הנושא.

לאור הדברים שצוינו אז מתי בכל זאת כדאי ללכת על מסיבת עיתונאים? בהשקה של מקום חדש, קולקציה חדשה, מוצר בעל אמירה חדשה, השקה של אירוע/ פסטיבל המתרחש בזמן מוגדר וצריך חשיפה מהירה.

לאחר שהגעתם למסקנה כי אתם בוחרים להפיק מסיבת עיתונאים הנה הפעולות החשובות שיש להקפיד עליהן:

 

1. ראשית יש להחליט מהי המטרה שלשמה אנו רוצים להפיק את האירוע, מה המסר שרוצים להעביר לקהל המטרה, מהי הבשורה שאנו מביאים לשוק ולמה זה אמור לעניין את הציבור. עד שאין תשובות לכך אין כל טעם להתקדם לשלב הבא.

2. יש לקבל החלטות לגבי הפקת האירוע – היכן תערך מסיבת העיתונאים, איך יעוצב המקום, איזה כיבוד יוגש, וכד'.

3. יש להפיק הזמנה מעוצבת לאירוע, ולוודא שתישלח למוזמנים לפחות שבועיים לפני האיוונט. 

4. רשימת מוזמנים- יש להכין רשימה של העיתונאים ומשפיענים רלוונטיים לתחום שאותם אנו רוצים להזמין.

5. יש לשלוח את ההזמנות ולאחר מכן להתחיל במלכת הפולו אפ.

6. יש להכין את כל החומרים השיווקיים כגון להפיק הודעות לעיתונות ותמונות איכותיות . צריך לתכנן את הלו"ז של האירוע מי ינאם וכיוצ"ב, כמו כן לתאם מי יהיה אחראי על כל תחום במהלך מסיבת העיתונאים לדוגמא מי יטפל בנושא החניות והמוניות למוזמנים.

7. לאחר מסיבת העיתונאים יש לשלוח את החומרים לעיתונאים במייל ולייצר פלו אפ למוזמנים שטרם העלו כתבות.

בהצלחה

 

לכל שאלה אנחנו כאן לרשותכם. פנו אלינו בטופס למטה

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך

יחסי ציבור ברשת
מאמרים

יחסי ציבור ברשת

על פי מחקרים עולה כי מרבית הציבור כיום עורכים בדיקות ברשת לפני שמקבלים החלטות קנייה לגבי מוצרים או שירותים המוגדרים

מסיבת עיתונאים
מאמרים

כיצד לעשות מסיבת עיתונאים

לבעלי עסקים שרוצים לחשוף מוצר או שירות חדש מסיבת עיתונאים היא דרך אופטימאלית לייצר בליץ תקשורתי המוביל להחדרה מהירה של

פתיחת שיחה
שוחחו איתנו
היי שלום רב,
כיצד נוכל לעזור לך?