כיצד לעשות מסיבת עיתונאים

לבעלי עסקים שרוצים לחשוף מוצר או שירות חדש מסיבת עיתונאים היא דרך אופטימאלית לייצר בליץ תקשורתי המוביל להחדרה מהירה של מוצר לתודעת הציבור.

מסיבת עיתונאים

היתרון הגדול שמביאה עמה מסיבת עיתונאים הוא בכך שבאירוע נקודתי נחשפים למסרים שלך תוך זמן קצרצר עיתונאים רבים המסקרים את התחום ומשפיעני רשת, שלאחר מכן  מעבירים את התכנים מהמסיבה לקהל שלהם. אולם כמו בכל דבר בחיים יש לצד יתרונות הגדולים וגם חסרונות.

ראשית הפקת מסיבת עיתונאים מצריכה השקעה כספית לא מבוטלת. לרוב ההפקה כוללת שכירת מקום, כיבוד, דוגמיות של המוצר, מונית וחניונים ועוד.

מעבר לכך לעולם אין מצב שבו המועד מתאים לכולם, כך שמראש ברור כי לא כל העיתונאים יוכלו להגיע. בנוסף יש עיתונאים שעובדים על בלעדיות וברגע שמדובר באירוע בו נחשף החומר לכל כלי התקשורת זה פחות מעניין אותם.

כמו כן ישנם עיתונאים שנוהגים לא לצאת מהמערכת בשעות היום ולא נוהגים להגיע כלל למסיבות עיתונאים כך שכל ההפקה היא בטלה בשישים עבורם. בנוסף לעיתים קורה גם שבאותו יום יש כמה אירועים הפונים לאותם אמצעי המדיה במקביל מה שמקשה עוד יותר להביא את העיתונאים.

מסיבת עיתונאים מעניקה חשיפה מהירה אולם לטווח קצר ומטבע הדברים יש צורך למכור את המוצר שלך גם בחודש הבא ובעוד חצי שנה ואז תיווצר בעיה ליצר חשיפה תקשורתית היות והעיתונאים כבר סיקרו את הנושא.

לאור הדברים שצוינו אז מתי בכל זאת כדאי ללכת על מסיבת עיתונאים? בהשקה של מקום חדש, קולקציה חדשה, מוצר בעל אמירה חדשה, השקה של אירוע/ פסטיבל המתרחש בזמן מוגדר וצריך חשיפה מהירה.

לאחר שהגעתם למסקנה כי אתם בוחרים להפיק מסיבת עיתונאים הנה הפעולות החשובות שיש להקפיד עליהן:

1.ראשית יש להחליט מהי המטרה שלשמה אנו רוצים להפיק את האירוע, מה המסר שרוצים להעביר לקהל המטרה, מהי הבשורה שאנו מביאים לשוק ולמה זה אמור לעניין את הציבור. עד שאין תשובות ברורות אין כל טעם להתקדם לשלב הבא.

2. קבלת החלטות לגבי הפקת האירוע – היכן תערך מסיבת העיתונאים, איך יעוצב המקום, איזה כיבוד יוגש, וכד’.

3. יש להפיק הזמנה מעוצבת, ולוודא שתישלח למוזמנים לפחות שבועיים לפני האיוונט. 

4. רשימת מוזמנים- יש להכין רשימה של העיתונאים ומשפיענים רלוונטיים לתחום.

5. לייצר פולו אפ לאחר שליחת ההזמנות.

6. יש להכין את כל החומרים השיווקיים כגון להפיק הודעות לעיתונות ותמונות איכותיות . צריך לתכנן את הלו”ז של האירוע מי ינאם וכיוצ”ב, כמו כן לתאם מי יהיה אחראי על כל תחום במהלך מסיבת העיתונאים החל במי יטפל בנושא החניות והמוניות למוזמנים.

7. לאחר מסיבת העיתונאים יש לשלוח את החומרים לעיתונאים במייל ולייצר פלו אפ למוזמנים שטרם העלו כתבות.

בהצלחה

לכל שאלה אנחנו כאן לרשותכם. פנו אלינו בטופס למטה

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך

אסטרטגיה שיווקית
מאמרים

חשיבותה של האסטרטגיה השיווקית

האסטרטגיה השיווקית הנה בעלת חשיבות על עבור העסק; היא מעין מצפן שעוזר להגיע לאן שאנו רוצים להגיע. לא ליצר אסטרטגיה