יחסי ציבור למסעדות

תחום הקולינריה הישראלי עבר מהפכה משמעותית בשנים האחרונות אם בעבר הענף סבל מסטגנציה ממושכת וחובבי האוכל שפנטזו לנעוץ את מזלגם במנות גורמה היו צריכים לעשות את דרכם לנתב"ג כיום הכל נמצא כאן.
ברחבי הארץ נפתחות מדי שנה אין ספור מסעדות ואפשר בהחלט לומר כי הרמה של האוכל, העיצוב וגם השירות נמצאים בעשור האחרון במגמת עלייה גורפת. יצוין כי עם הגידול בענף התעצמה גם התחרות וכתוצאה מכך הסיכון בפתיחת מסעדות נחשב לגבוה מאד. 

עדות לכך הם הבנקים בישראל שלא בדיוק ששים לספק הלוואות לפתיחת מסעדות. ממחקרים שונים עולה כי רק אחת מתוך עשר המסעדות שיפתחו השנה בישראל תזכה להגיע לשנתה הרביעית. לנתון העגום יש מספר סיבות כאשר פרמטר מוביל לכך הוא חוסר רצון מוחלט של רוב בעלי המסעדות לעסוק בנושא השיווק. 

על מנת שמסעדה תגדיל את היקפי ההכנסות שלה יש צורך שיתקיימו התנאים הבאים: קונספט, אוכל ורמת שירות טובים וכמובן ניהול עסקי נכון. אך עוד לפני שמגיעים לשם התנאי הראשוני הוא MARKETING. 

כלומר יתכן ויש לך את המנות הכי טובות בעיר והשירות הטוב ביותר בארץ אולם אם אנשים לא יודעים שאתה קיים – הם לא יבואו לאכול אצלך. הבעיה כפי שציינו היא שהיזמים בורחים משיווק כמו מאש ונהנים להשקיע את האנרגיה בטיב באוכל, בבחירת צוות העובדים, בתפריט היין, בנראות המקום ומה לא… אולם את כל אלו יש לעשות לאחר שיש אסטרטגיה שיווקית מגובשת וקיים מערך שיווקי משומן למסעדה.

עוד לפני שפותחים מסעדה היזם חייב
לדקלם את התשובות לשאלות האלמנטריות הבאות:

  1. מי קהל המטרה?
  2. מי המתחרים?
  3. מה יש רק לך שאין למתחרים ?
  4. למה הלקוחות הפוטנציאלים יבואו דווקא אליך?
  5. איך הלקוחות הפוטנציאלים ידעו באופן שוטף על קיום המסעדה/ אירועים שיתקיימו בה?
  6. מה יגרום ללקוחות לחזור?

כלי אופטימלי לשיווק – הוא לייצר יחסי ציבור למסעדה. מדובר במכשיר בעל יתרונות ללא כל תחרות. בשונה מפרסומת ממומנת ביחסי ציבור מי שממליץ על המסעדה הוא עיתונאי אובייקטיבי הנתפס בעיני הקוראים כבר סמכא בתחום, כך שבאופן טבעי המלצה שלו מגדילה את הרצון של הקוראים להתארח במסעדה יותר מכל כלי פרסומי שבו המסעדות מהללות את עצמן.

כיצד תעשה יחסי ציבור למסעדה בחינם ובארבעה צעדים פשוטים.

  1. יש לבחור את המנות המובילות/ שירות/קונספט המבדלות אותך מהמתחרים. כלומר מהי הבשורה החדשה שאתה מביא לקהל המטרה?
  2. יש לדאוג לצילום מקצועי של המסעדה ושל המנות היות ואנשים כידוע קונים קודם כל דרך העיניים.
  3. לאחר מכן פונים לעיתונים/אתרים הרלוונטיים ומבררים מי הם הכתבים שמסקרים את תחום המסעדות.
  4. ומכאן פונים לעיתונאים ומתחילים לעניין אותם במסעדה שלכם תוך הדגשת נקודות הבידול.

לכל שאלה נוספת אשמח לעמוד לרשותכם מבטיח לענות מוקדם ככל הניתן – guy@vibe-pr.co.il