יחסי ציבור למעצבי אופנה

בעולמות האופנה בניית מותג היא פעולה בעלת חשיבות קריטית להצלחת העסק. על כוחם של המותגים אנו יכולים ללמוד מהסיפור הבא;

יחסי ציבור באופנה

לפני שנים אחדות נפתחה בבני ברק חנות אופנה ששיווקה מותגים בינלאומיים מובילים במחירים אטרקטיביים, הקהל שהגיע בהמוניו מכל הארץ קבל על כך שעל חולצות מסוימות אין את הלוגו מה שגרם ישירות לביקוש מופחת לאותן חולצות . הקונים התלהבו בעיקר מהחולצות שהתנוססו עליהן לוגו; הן נחטפו כמו לחמניות.

בעולם האופנה הקהל מוכן לשלם תוספת מחיר בשיעור של מאות אחוזים בעבור מעצב אופנה ממותג לעומת פריט זהה של מעצב שאינו מוכר. מכאן נובע שאין סיבה בעולם שלא להיות ממותג.

מעצבי אופנה צעירים בישראל

מעצב אופנה בתחילת דרכו נתקל באין סוף מהמורות;

ראשית הוא נכנס אנונימי למימי הבריכה בה שוחים כרישים ותיקים מקומיים ובינלאומיים. מעבר לכך הצמיחה המטאורית של
ה E- COMMERCE בשנים האחרונות הובילה לתחרות חסרת תקדים מול גופי אופנה הממוקמים אלפי קילומטר מישראל אשר מספקים ללקוחות בגדים אופנתיים במחירים זולים.

על כן מי שמתכנן להיכנס לתחום חייב לבנות לעצמו מותג ואם אתם לא ממותגים היום סביר להניח שמה שימשוך את הקהל הוא מחיר מוזל. ולמעשה להוריד מחיר זה הדבר אחרון שיש לעשות. קחו לדוגמא את קופיקס שהערך המוביל שלהם ללקוח היה קפה בחמישה שקלים. התוצאה שבמהירות האור קמו מתחרים ומכרו הפוך ב4 ₪ ובסיס היתרון התחרותי נמחק.

בנוסף מעצב באופנה שעושה את צעדיו הראשונים חייב להיות ער לקושי המתבטא בעלויות הייצור הגבוהות הנובעות מעלויות חומרי הגלם והתפירה. על זה יש להוסיף את העובדה כי הקולקציות בענף הן עונתיות ולכן יש הכרח למכור את הבגדים מוקדם ככל הניתן.

האם היותך מותג עוזר במקרה כזה?! בהחלט. אך חשוב להדגיש כי על מנת לבנות מותג צריך להשקיע.

פוקס וקסטרו פעלו במשך עשרות שנים מתחת לרדאר עד לרגע שבו הם פרצו תקשורתית ומשם הפכו מהר לאימפריות ענק. כשקסטרו עלתה עם פרסומת המעיל של יעל אבקסיס היא כבר לא היתה אותה חברה מהיום שלפני הפרסומת.

וכשפוקס עלו עם הקמפיין של יהודה לוי ויעל בר זהר הם מהר מאד התפוצצו בקופות.

עכשיו אתם בטח אומרים מה זה קשור אלי לאף מעצב אופנה צעיר אין התקציבים של פוקס וקסטרו, זה נכון; אז איך בכל זאת מתפרסמים? יחסי ציבור היא דרך זולה ואפקטיבית לבנות חשיפה תקשורתית ממתגת. ברגע שעיתונאי אופנה ממליצים עליך ובגדים מהקולקציה נכנסים להפקות אופנה מובילות השם שלך מתחיל להיבנות.

כיצד לעשות יחסי ציבור לאופנה

  1. ראשית יש לבחור את הבגדים החזקים מהקולקציה שלכם ולצלם אותם הן על דוגמנית (לוק בוק / אוירה) והן כפקשוטים. הצילום חייב להיות מקצועי. מומלץ לקחת סטייליסט/ית , מאפר/ת ומעצב/ת שיער. (משתלם יותר למצוא בעל מקצוע שעושה גם וגם) יש משפט שאומר “אתה בוחר את הבשר הזול .. במרק אתה תתחרט”. כך גם בהפקה. אסור לותר על אנשי מקצוע מעולים בעלי ניסיון רלוונטי בתחום.
  2. יש להכין הודעה לעיתונות בה תספרו על עצמכם ועל הקולקציה שעיצבתם. לענות על שאלות כמו למה יצרתם דווקא את הקולקציה הזאת, מהיכן קבלתם השראה, תיאור הקולקציה, צבעוניות, מידות , טווחי מחיר וכו.
  3. לפנות לסטייליסטים וכתבי אופנה- לעניין אותם בקולקציה החדשה ובפריטים המתכתבים עם הטרנדים והאג’נדות העכשוויים.
  4. בנוסף כדאי לפנות למיקרו משפעינים/יות ולסלבס לשלוח להם דוגמאות שיעלו לרשתות ויתייגו.
  5. מומלץ בחום לעשות פרזנטציה/ מסיבת עיתונאים שבה תחשפו את הקולקציה שלכם ובכך תתחילו ליצר קשר עם עיתונאי האופנה.

לכל שאלה אנו כאן לרשותכם. פנו אלינו בטופס מטה

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך

אסטרטגיה שיווקית
מאמרים

חשיבותה של האסטרטגיה השיווקית

האסטרטגיה השיווקית הנה בעלת חשיבות על עבור העסק; היא מעין מצפן שעוזר להגיע לאן שאנו רוצים להגיע. לא ליצר אסטרטגיה