7 כלים פשוטים שיעזרו להגדיל את המכירות בעסק קטן

בעלי עסקים רבים מוצאים את עצמם לא פעם מתוסכלים לאור העובדה שהם מספקים מוצר או שירות איכותי ביותר אולם הלקוחות בוחרים לנקוש דווקא על דלתם של המתחרים. קבלו 7 טיפים שיביאו אלכם את הלקוחות.

מכירות בעסק קטן

נתחיל מהעובדה כי מוצר איכותי או מוצר הנמכר במחיר מוזל אינם ערובה להבאת לקוחות. הדרך לגידול במכירות עוברת למעשה סביב בניה ותפעול נכון של מערך שיווקי.

הבעיה היא שיזמים רבים נרתעים משיווק ומעדיפים להתרכז בעיסוק עצמו כלומר רואה חשבון במספרים וגרפיקאי בעיצוב הגראפי וכך למעשה החמצן של העסק שזה השיווק והמכירות נזנחים.

פעמים רבות נראה לבעלי עסקים כי עולם השיווק הוא מסובך וקשה מדי, האמת שזה לא כך. כל שצריך הוא לפנות לכך כמה שעות שבועיות קבועות ובפעולות פשוטות שריכזנו עבורכם ניתן לקדם משמעותית את השיווק והמכירות של העסק:

1. רשתות חברתיות– כמות השעות שהאנשים נמצאים  ברשתות הולכת וגדלה ואף פלחי קהל מסוימים נמצאים בממוצע יומי של מעל 4 שעות. שזה נתון מטורף. מכאן- לא למנף את הרשתות לטובת העסק זאת בגדר טעות איומה.

פעולה: הכינו לכם תוכנית תוכן שבועית שבה תעלו פוסטים וסטוריז הכוללים בין השאר טיפים שלכם, תמונות מחיי היום יום וסיפורים על מה עשיתם לקדום הלקוחות.

2.תמחור– בד”כ המחיר נקבע על פי המתחרים וזאת טעות.

פעולה: יש להכניס ערכי מוסף חדשים ללקוח וכך תוכלו לבקש מחיר גבוה יותר ולהתרחק מהביצה הטובענית של התחרות שגורמת לשחיקה ברווחיות.

3.מבצעים– לאורך כל השנה יש אין ספור אירועים. ולמעשה מדובר בזמן אופטימאלי לייצר מבצע בלי לפגוע במיתוג שלכם ומעבר לכך לייצר מהלך שנותן ללקוח סיבה למה לקנות דווקא עכשיו.

פעולה: הסתכלו על מועדי השנה ותבנו סביבם מבצעי מכירות.

4.רשימת תפוצה – כלי נפלא עם עלויות נמוכות  שבעזרתו תוכלו לחזק את הקשר עם הלקוחות ולעדכן אותם על מבצעים, טיפים, מוצרים חדשים ועוד.

5.יחסי ציבור– אין כמו יח”צ להעניק לעסקים קטנים את מה שזוכים לו העסקים הגדולים.

בעזרת יחסי ציבור ניתן להגיע לבמות המרכזיות של התקשורת הישראלית איפה שחברות הענק נמצאות . ניתן לעשות זאת בעצמכם….

או באמצעות משרד יח”צ. יח”צ מכניס אתכם לחלק של התוכן בתקשורת שזאת למעשה הבמה החזקה ביותר שיש. לאחר מכן מומלץ להפיץ את הכתבות ברשתות החברתיות. מניסיון הכתבות הללו זוכות למעורבות גבוהה.

6.הפניות – הגיע אלכם לקוח שהתנסה במוצר שלכם, הוא מרוצה מכם? בקשו ממנו שימליץ על כך לחברים.

יש לזכור כי העסק הוא שלכם ולא שלו על מנת לייצר מוטיבציה אצל הלקוח מומלץ בחום לתגמל אותו על לידים שהביא לכם.

7. משוב– בקשו מהלקוחות שהתלהבו מהמוצר שלכם לכתוב ביקורת בדיגיטל על העסק. מהלך פשוט ומהיר ובעל אפקט חזק שמייצר טראסט בקרב הלקוחות הפוטנציאלים.

לסיכום, על מנת שהתהליך יהיה אפקטיבי אל תתחילו הכל במכה. בכל חודש תשלבו שני דברים והקדישו כאמור זמן נעול ביומן לכך. בעזרת התמדה תוכלו לראות איך גרף המכירות עולה לו .

לכל שאלה בנושא אנו כאן לרשותכם. פנו אלינו בטופס מטה

בהצלחה

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך

אסטרטגיה שיווקית
מאמרים

חשיבותה של האסטרטגיה השיווקית

האסטרטגיה השיווקית הנה בעלת חשיבות על עבור העסק; היא מעין מצפן שעוזר להגיע לאן שאנו רוצים להגיע. לא ליצר אסטרטגיה