7 כלים פשוטים שיעזרו להגדיל את המכירות בעסק קטן

בעלי עסקים רבים מוצאים את עצמם לא פעם מתוסכלים לאור העובדה שהם מספקים מוצר או שירות איכותי ביותר אולם הלקוחות בוחרים לנקוש דווקא על דלתם של המתחרים. קבלו 7 טיפים שיביאו אלכם את הלקוחות.

מכירות בעסק קטן

 

הדרך לשיווק נכון: כך תגדילו את המכירות של העסק שלכם

מוצר איכותי או מחיר מוזל בלבד אינם מבטיחים לקוחות. הגידול במכירות תלוי בבנייה ותפעול נכון של המערך שיווקי.

עם זאת, יזמים רבים נרתעים משיווק ומעדיפים להתמקד בתחום העיסוק המקצועי שלהם;  כלומר רואה חשבון יעדיף להתרכז ביצירת דוחות כספיים, גרפיקאי בעיצוב – וכך למעשה הם מזניחים את "החמצן" של העסק: השיווק והמכירות.

לעיתים נדמה כי עולם השיווק מאתגר מדי, אך האמת היא שאפשר לפשט את התהליך. כל מה שצריך הוא להקדיש לכך כמה שעות שבועיות קבועות, ולבצע פעולות פשוטות שמניבות תוצאות משמעותיות. הנה כמה צעדים שיעזרו לכם לקדם את העסק:

1. רשתות חברתיות

הרשתות החברתיות הפכו לזירת הפעילות המרכזית של הלקוחות – בממוצע, אנשים מבלים מעל 4 שעות ביום בפלטפורמות אלו. אי-ניצול פוטנציאל זה הוא טעות עסקית חמורה.

כיצד לפעול?
צרו תוכנית תוכן:

  • בכל שבוע מומלץ לעלות פוסטים וסטוריז עם טיפים מקצועיים המספקים ערך ללקוחות.
  • שתפו תמונות מחיי היומיום מאחורי הקלעים בעסק.
  • ספרו על הצלחות, סיפורים מרגשים או שירותים חדשים.

2. תמחור חכם

מחיר שמבוסס רק על המתחרים הוא טעות.

כיצד לפעול?
הוסיפו ערך מוסף ייחודי ללקוח שמצדיק מחיר גבוה יותר. כך, תוכלו להימנע מתחרות ישירה ולהגן על הרווחיות שלכם.

  1. מבצעים מותאמים למועדים.

אירועים ומועדים מיוחדים לאורך השנה הם הזדמנות מצוינת ליצור מבצעים מבלי לפגוע במיתוג שלכם .

כיצד לפעול?
בחנו את לוח השנה, והתאימו מבצעי מכירות למועדים רלוונטיים, כגון חגים, עונות השנה  או ימים מיוחדים לדוגמא יום האהבה או יום ההמבורגר . 

  1. רשימת תפוצה

זהו כלי שיווקי מצוין בעלות נמוכה ביותר שיכול לשמר קשר חזק עם הלקוחות הקיימים ולמשוך חדשים.

כיצד לפעול?
שמרו על קשר באמצעות דיוור עם:

  • השקת קולקציה חדשה.
  • עדכונים על מבצעים בלעדיים.
  • טיפים מקצועיים,
  • שירותים חדשים.
  1. יחסי ציבור (יח"צ)

יחסי ציבור מאפשרי חשיפה רבה לעסקים קטנים, ומעניק להם גישה לבמות תקשורת משמעותיות – בדיוק כמו לחברות גדולות.

כיצד לפעול?

  • כתבו סיפורים מעניינים על העסק ופנו למדורי תקשורת רלוונטיים.
  • הזמינו עיתונאים לסקר את העסק שלכם.
  • הפיצו כתבות שפורסמו בכלי התקשורת ברשתות החברתיות – הן זוכות למעורבות גבוהה במיוחד.
  1. הפניות מלקוחות מרוצים

הכלל הוא שלקוח מרוצה הוא השגריר הטוב ביותר שלכם והמלצה שלו שווה זהב.

כיצד לפעול?
בקשו מהלקוחות להמליץ עליכם, ותמרצו אותם.

  1. משוב חיובי

משובים וביקורות חיוביות בדיגיטל מחזקים את האמון בעסק ומושכים לקוחות פוטנציאליים.

כיצד לפעול?
עודדו לקוחות מרוצים לכתוב ביקורות בפלטפורמות דיגיטליות לדוגמא בגוגל או בפייסבוק.

לסיכום

התחילו בהדרגה: כל חודש הוסיפו נתבך חדש למערך השיווק, והקדישו לכך זמן קבוע ביומן. עם ההתמדה, תראו את גרף המכירות עולה.

יש לכם שאלות? אנחנו כאן לרשותכם. פנו אלינו בטופס המצורף.

בהצלחה!

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך

אסטרטגיה שיווקית
מאמרים

חשיבותה של האסטרטגיה השיווקית

דמיינו שאתם יוצאים למסע ארוך. האם תצאו לדרך ללא אפליקציית ניווט או מפה? כמובן שלא! הכלים הללו מספקים לכם כיוון,