איך לא להיכשל ביחסי ציבור לעסק שלך: 5 טעויות נפוצות ואיך נמנעים מהן

בעולם העסקים ניתן לומר כי החלק החשוב ביותר הוא מערך השיווק. כלומר, יכול להיות לך את המוצר הטוב ביותר והשירות האיכותי בשוק אולם אם לא יודעים על קיומך, אז שאר אגפי העסק פועלים לשווא.איך להיכשל ביחסי ציבור

על מנת לחזק את מערך השיווק מומלץ להשתמש בכלי אופטימאלי לשיווק עסק ( S.M.B) קטן/בינוני – יחסי ציבור, שימוש מושכל בו עשוי להביא את בית העסק לצמיחה ענפה.
פעולות יח”צ נכונות מובילות- לחשיפה מאסיבית בקרב קהל המטרה, לחיזוק המותג, ליצירת בולטות למול התחרות ושיפור המיצוב של החברה.

והכל בהשקעה סולידית לעומת העלויות הגבוהות של רכישת פרסום באמצעי המדיה המובילים. מטבע הדברים מעטים העסקים בקטגוריית ה- S.M.B שיכולים להרשות לעצמם קמפיינים בטלוויזיה או קניית קירות פרסום לאורך איילון. כך שלמעשה אם רוצים לקבל חשיפת תוכן איכותית על הבמות החזקות ביותר ובהשקעה מאפשרת-  יחסי ציבור הוא אמצעי האולטימטיבי לכך. 

לא הכל מכור מראש

לא פעם קורה כי עסקים שונים שמכירים ביכולות המשתלמות של יחסי ציבור פונים ישירות לכלי התקשורת, אולם נוחלים אכזבה היות והדבר לא נעשה בצורה הנכונה. לאורך השנים פגשנו אין ספור בעלי עסקים שניסו ליצר קידום עצמי בתקשורת, הם שלחו חומרים לכל אמצעי המדיה אך התאכזבו מאד מהעיתונאים שלא סיקרו אותם. ובתגובה טענו דברים כמו: “הכל מכור מראש”. יש לציין כי כשראינו את החומרים שנשלחו הבנו מיד איפה היה ניתן לשפר. על כן ריכזנו עבורכם את הטעויות הנפוצות שגורמות לכך שהאייטמים לא נכנסים לתקשורת ומעל הכל כיצד ניתן להימנע מהן.

הטעויות הפופולריות:

1. אין חדש 

המוצר או השירות לא מביאים עמם בשורה חדשה לשוק. קחו לדוגמא את אמזון שפתחה בזמנו לראשונה בעולם בסיאטל סופרמרקט נטול קופות, המאורע עצמו קיבל חשיפה תקשורתית עצומה במהדורת חדשות על פני כל רחבי הגלובס. עכשיו, בו נניח ושבוע לאחר מכן היה נפתח בניו יורק / לונדון סופר נוסף של חברת ענק אחרת ללא קופאים וקופות, למותר לציין כי הנושא כבר פחות יעניין את התקשורת והסיכוי לסדר גודל של חשיפה לו זכתה אמזון הוא קלוש, יהיו קצת איזכורים. למה? מאד פשוט כי בחדשות מביאים לקהל- חדשות.

על כן בבואנו לייצר מהלך של חשיפה תקשורתית נחפש בראש ובראשונה את הזוויות החדשניות שלו .

קשור: איש יחסי ציבור – איך זה עובד לטובת העסק שלך

2. לא אפוי

 לא פעם יזמים פונים לתקשורת כשהעסק חדש מדי, למעשה שהעבודה בו עדיין אינה מתנהלת בצורה משומנת. מה שעלול להפחית את הסיכוי לקבל סיקור חיובי. לדוגמא פגשתי בעלים של מסעדה בלב תל אביב, שהסתבר כי מיד לאחר שפתחו את המקום הם פנו לכלי התקשורת. יצוין כי שבועות אחדים לאחר הפתיחה הגיע למסעדה מבקר מסעדות מוביל. אין צורך להכביר במילים כי האוכל והשירות באותו שלב היו בוסריים. המקום כולו עדיין לא היה מהודק. התוצאה בשטח – ביקורת שלילית.

לאחר שהתפרסמה הכתבה בעלי המסעדה רצו לתקן את הרג’קטים ובהמשך הוא פנה לעורך מדור האוכל שבו המבקר כותב וביקשו שהם יחזרו לתת ביקורת היות והליקויים מהכתבה תוקנו, העורך השיב  כי אנשיו כבר כתבו על הבמקום ויש כרגע גם רשימה רצינית של מסעדות בתור לביקורת. ” ננסה לחזור אליכם עוד שנה וחצי שנתיים” הוא סיכם את השיחה.

3. הכתובת הלא נכונה

פונים לעיתונאי הלא נכון וכתוצאה מכך, אף אחד לא חוזר עם תשובה ואז יורדים מהנושא.

מה עושים? ניתן להתגבר על הבעיה בדרך פשוטה נכנסים לכלי התקשורת שבו אנו מעוניינים לקבל חשיפה, רואים מי מסקר את הענף שאתם פועלים בו ופונים אליו.

4. זה לא פרסומת

טעות נפוצה היא לשלוח לעיתונאי במקום הודעה לעיתונות מנשר פרסומי. כלי המידיה המובילים הם מקומות שמטרתם לספק תוכן בעל ערך, אם הם  יפרסמו במקום כתבות פרסומות הם יאבדו מהר את הקהל שלהם.

מה עושים? על מנת שהודעה לתקשורת תהיה איכותית היא צריכה להיות אינפורמטיבית ונקייה מכל תדר פרסומי.

5. תמונה לא מקצועית

תמונה היא אלמנט בעל חשיבות על. הקוראים קונים דרך העיניים. על כן לעולם אין לשלוח תמונה באיכות ירודה ובטח ובטח לא לשלוח תמונה עם לוגו.

מה עושים? מומלץ בחום לפנות לצלם מקצועי שייצר לכם תמונות טובות זה ישתלם לכם בהמשך. שימו לב שההתמחות של הצלם מתאימה לתוכן שאתם צריכים לייצר. 

בהצלחה.

 לכל שאלה אנו לרשותכם. השאירו לנו פנייה בטופס מטה או צלצלו 077-5352100 .

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך

אסטרטגיה שיווקית
מאמרים

חשיבותה של האסטרטגיה השיווקית

האסטרטגיה השיווקית הנה בעלת חשיבות על עבור העסק; היא מעין מצפן שעוזר להגיע לאן שאנו רוצים להגיע. לא ליצר אסטרטגיה