איך לא להיכשל ביחסי ציבור לעסק שלך: 5 טעויות נפוצות ואיך נמנעים מהן

בעולם העסקים ניתן לומר כי החלק החשוב ביותר בכל עסק הוא מערך השיווק. כלומר, יכול להיות לך את המוצר הטוב ביותר והשירות האיכותי ביותר בשוק אולם אם לא יודעים על קיומך, אז כל שאר אגפי העסק פועלים לשווא.איך להיכשל ביחסי ציבור

כלי אופטימאלי לשיווק עסק ( S.M.B) קטן/בינוני, הוא יחסי ציבור ושימוש מושכל בו יכול להביא את בית העסק לפסגות.
פעולות יח"צ נכונות מובילות ל -4 תועלות חשובות:

  1. חשיפה מאסיבית בקרב קהל המטרה
  2. חיזוק המותג
  3. יצירת בולטות למול התחרות
  4. שיפור המיצוב של החברה

כל זה, בהשקעה סולידית לעומת העלויות הגבוהות של רכישת פרסום באמצעי המדיה המובילים. מטבע הדברים מעטים העסקים בקטגוריית ה- S.M.B שיכולים להרשות לעצמם קמפיינים בטלוויזיה או קניית קירות לאורך איילון. כך שלמעשה אם רוצים לקבל חשיפת תוכן איכותית על הבמות החזקות ביותר ובהשקעה מאפשרת- השקעה בשירותי משרד יחצ הוא אמצעי האולטימטיבי לכך. 

לא הכל מכור מראש

לא פעם קורה כי עסקים שונים שמכירים ביכולות המשתלמות של יחסי ציבור פונים ישירות לכלי התקשורת, אולם נוחלים אכזבה היות והדבר לא נעשה בצורה הנכונה. לאורך השנים פגשנו אין ספור בעלי עסקים שניסו ליצר קידום עצמי בתקשורת, הם שלחו חומרים לכל אמצעי המדיה אך התאכזבו מאד מהעיתונאים שלא סיקרו אותם. ובתגובה טענו דברים כמו: "הכל מכור מראש". יש לציין כי כשראינו את החומרים שנשלחו הבנו מיד איפה טמונה הבעיה. על כן ריכזנו עבורכם את הטעויות הנפוצות שגורמות לכך שהאייטמים לא נכנסים לתקשורת ומעל הכל כיצד ניתן להימנע מהן.

 

5 טעויות שלא כדאי לעשות ביחסי ציבור והדרך להימנע מהן

 

1. אין חדש בפרסום התקשורתי

המוצר או השירות לא מביאים עמם בשורה חדשה לשוק. קחו לדוגמא את אמזון שפתחה בזמנו לראשונה בעולם סופרמרקט בסיאטל נטול קופאים וקופות, המאורע עצמו קיבל חשיפה תקשורתית עצומה במהדורת חדשות על פני כל רחבי הגלובס. עכשיו, בו נניח ושבוע לאחר מכן היה נפתח בניו יורק / לונדון סופר נוסף של חברת ענק אחרת ללא קופאים וקופות, למותר לציין כי הנושא כבר פחות יעניין את התקשורת והסיכוי לסדר גודל של חשיפה לו זכתה אמזון הוא קלוש, יהיו קצת איזכורים אך בצורה מינורית. למה? מאד פשוט כי בחדשות מביאים לקהל- חדשות.

מה עושים? על כן בבואנו לייצר מהלך של חשיפה תקשורתית נחפש בראש ובראשונה את הזוויות החדשניות שלו ותמיד יש. עם קצת יצירתיות אפשר למצוא אותו.

קשור: איש יחסי ציבור – איך זה עובד לטובת העסק שלך

2. לא אפוי

 לא פעם יזמים פונים לתקשורת כשהעסק חדש מדי, למעשה שהעבודה בו עדיין אינה מתנהלת בצורה משומנת. מה שעלול להפחית את הסיכוי לקבל סיקור חיובי. לדוגמא פגשתי בעלים של מסעדה בלב תל אביב, שהסתבר כי מיד לאחר שפתחו את המקום הם פנו לכלי התקשורת. יצוין כי שבועות אחדים לאחר הפתיחה הגיע למסעדה מבקר מסעדות מוביל. אין צורך להכביר במילים כי האוכל והשירות באותו שלב היו בוסריים. המקום כולו עדיין לא היה מהודק. התוצאה בשטח – ביקורת שלילית מצד אותו מבקר.

לאחר שהתפרסמה הכתבה בעלי המסעדה רצו לתקן את הרג'קטים ובהמשך פנו לעורך מדור האוכל שבו המבקר כותב וביקשו שהם יחזרו לתת ביקורת היות והליקויים מהכתבה תוקנו, העורך השיב להם כי הם כבר ביקרו במקום ויש כרגע גם רשימה רצינית של מסעדות בתור לביקורת. " ננסה לחזור אליכם עוד שנה וחצי שנתיים" הוא סיכם את השיחה. לצערי אחרי פחות משנה המסעדה כבר היתה סגורה. יחסי ציבור לא עושים לבד.

3. הכתובת הלא נכונה

פונים לעיתונאי הלא נכון וכתוצאה מכך, אף אחד לא חוזר עם תשובה ואז יורדים מהנושא.

מה עושים? ניתן להתגבר על הבעיה בדרך פשוטה נכנסים לכלי התקשורת שבו אנו מעוניינים לקבל חשיפה, רואים מי מסקר את הענף שאתם פועלים בו ופונים אליו.

4. זה לא פרסום

טעות נפוצה היא לשלוח לעיתונאי במקום הודעה לעיתונות מנשר פרסומי. העיתון/ האתר/ הטלוויזיה אלו הם מקומות שמספקים תוכן בעל ערך, אם בכלי המדיה יפרסמו בתוכן במקום כתבות פרסומות הם יאבדו מהר את הקהל שלהם.

מה עושים? על מנת שהודעה לתקשורת תהיה איכותית היא צריכה להיות אינפורמטיבית ונקייה מכל תדר פרסומי.

5. תמונה לא מקצועית

תמונה היא אלמנט בעל חשיבות על. הקוראים קונים דרך העיניים. על כן לעולם אין לשלוח תמונה באיכות ירודה ובטח ובטח לא לשלוח תמונה עם לוגו.

מה עושים? מומלץ בחום לפנות לצלם מקצועי שייצר לכם תמונות טובות זה ישתלם לכם בהמשך. שימו לב שההתמחות של הצלם מתאימה לתוכן שאתם צריכים לייצר. 

בהצלחה.

 לכל שאלה אנו לרשותכם. השאירו לנו פנייה בטופס מטה או צלצלו 077-5352100 .

 

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך

שיווק משפיענים
מאמרים

שיווק משפיענים: כל מה שצריך לדעת

שיווק משפיענים היא אחת השיטות הכי פופולריות ב- 2021, בייחוד בעקבות משבר הקורונה, לקידום עסק ברשת. למה אתם חייבים להיות

פתיחת שיחה
שוחחו איתנו
היי שלום רב,
כיצד נוכל לעזור לך?