יחסי ציבור למלונות – כך תגדילו את ההכנסות שלכם בהשקעה מינימאלית

רוב המלונות בישראל פועלים בשיטות שיווק זהה בכך למעשה אין שום יתרון תחרותי . כיצד להביא לקוחות חדשים בהשקעה נמוכה? איך הופכים את הלקוחות לסוכני מכירות ולמה יחסי ציבור למלונות זה משהו שלא כדאי לפספס? כל הפרטים במאמר הבאיחסי ציבור למלונות

תוכן עניינים

 בתי מלון בישראל קמים חדשות לבקרים בשנים האחרונות. קחו לדוגמא את תל אביב, אם תסתובבו בלב העיר ניתן להבחין כי בכל מטר צץ מלון. לא מזמן עברתי ברחוב קטנטן בשם נס ציונה בתוך דקה של הליכה ספרתי ארבעה מלונות, בגלל התחרות האינסופית על מנת להביא לקוחות חשוב לפעול בצורה יצריתית .

האיומים על תעשיית המלונאות

כמו בכל ענף הצומח בצעדי ענק, לא כל זהב נוצץ הוא. משיחות שקיימנו עם מלונאים עולה התופעה כי לעיתים רבות התחזיות העסקיות שהציבו לעצמם, עת בחרו לפתוח את המלון, רחוקות לרעה מהמציאות. 

הסיבות לכך נובעות ממספר פרמטרים. ראשית יש לציין כי תעשיית המלונות סובלת מאיומים רבים בין השאר:

  1. אם יש מבצע צבאי הראשונים להיפגע הם בתי המלון.
  2. ענף קומפטטיבי, התחרות בתחום המלונות היא עצומה.
  3. האיים הסמוכים- מחיר טיסה לקפריסין או יוון יכול להגיע בנקל לפחות ממחיר טיסה לאילת עלות המחייה במדינות האלו זולה יותר והן משופעות בנכסים כגון: חופים קסומים ובתעשיות תיירות מפותחות מאד. 
  4. אתרי השכרת דירות/ סאבלטים לחופשה מתחרות באופן ישיר מול בתי המלון.


שיווק מלונות – איך זה עובד היום

כיום מרבית המלונות בארץ נשענים על שלוש קרניים שיווקיות: אתרי מכירת חדרים, סוכנים ופרסום ברשתות חברתיות. 

אתרי מכירת החדרים הגדולים יודעים לייצר מנגנון הכנסות עקבי אולם הם גוזרים עמלות משמעותיות. יתרה מכך, ברגע שמתבססים בעיקר על האתרים הללו המשחק הופך להיות על המחיר. בפועל הלקוח הפוטנציאלי רואה באתר את התמונות של המלון הוא משווה למול מלונות באותו דרגה מחפש את הדיל הכי זול ומזמין. מיותר לציין שכאשר אסטרטגית השיווק נשענת על מחיר, זהו מהלך ששוחק את הרווח.

מרכיב נוסף שמייצר מכירות הם הדילים באתר הרשמי של המלון עצמו וברשימות תפוצה, אולם גם כאן הלקוחות נמשכים לעסקה על בסיס מחיר אטרקטיבי. יתרה מכך אותם “אורחים של מחיר” הסיכוי שהם יצרכו את שירותי המלון הנוספים אינו גבוה.

השיטה הסודית של המלונות הממותגים למשוך לקוחות

לעומת המלונות שצוינו קיימת קבוצה מיוחסת של מלונות ממותגים אשר מושכים אליהם לקוחות בצורה ישירה  ללא צורך מאסיבי בדילים בדיגיטל ובסוכנים. ובכך מיתרים למעשה את הצורך בתשלום קמפיינים ועמלות שונות.  אותם מלונות ממותגים גורמים לאורחים (כמובן מבלי לבקש זאת) לשדר לכל העולם שהם נמצאים בהם. האורחים מעלים נונסטופ תמונות ברשתות החברתיות דואגים לתייג את המלון ובכך הם הופכים לסוכני מכירות הטובים ביותר. הקהל של המלונות הממותגים אינו מחפש לרוב נופש בזול ומטבע הדברים הוא צורך יותר מאורחי הדילים את שירותי המלון הנוספים כמו הספא הבר  ועוד כך ששורת הרווח הולכת וגדלה. כמו כן פועל יוצא מכך הוא שבסופו של דבר הם נהנים יותר במלון ורצים לספר לחבר’ה על נפלאות הנופש גם לאחר החופשה.

אז איך ממתגים את המלון בהשקעה יחסית נמוכה ואפקטיבית? כלי מעולה לחיזוק המותג הוא למצוא משרד יחסי ציבור איכותי.לשווק מלון ביחסי ציבור

יחסי ציבור למלונות

הכתבות שנעשות על המלון בכלי התקשורת גורמות למתג את המלון בצורה חזקה יותר. כלומר, כל אחד יכול להרים פוסט ברשתות ולכתוב שירי הלל על המלון שלו אולם ברגע שכתב ממליץ עליך שהוא בגדר בר סמכא אובייקטיבי נוצר בפועל מסר אמין מאד. וככל שיש יותר אמון, מוטיבציית הקניה עולה ביחס ישר. בנוסף הכתבות במדיה גורמות לעליית המיצוב של המלון בעיני הלקוחות, נוצרת בולטות למול מתחרים והקשר עם הלקוחות הקיימים מתחזק.

בנוסף, משרד היח”צ פועל להביא סלבים וכן באמצעות שיווק משפיענים תורם משמעותית לחיזוק המותג. אם סלבס מסוים התארח במלון זאת הוכחה מבחינת עוקביו שמדובר במקום איכותי.

איך ניתן לעשות בעצמך יחסי ציבור למלון שלך

  1. יצירת נקודת בידול – לא מעט פעמים נפגשתי עם בעלי מלונות שאומרים זה בלתי אפשרי כולם עושים את אותו דבר- מוכרים חדר ונותנים ארוחת בוקר. בפועל מסתבר כי זה ממש לא כך. כל עוד מפעילים את הדמיון אז ניתן לייצר בידול.
    קחו לדוגמא מלון למשפחות בלוס אנג’לס שבחצר הבריכה שלו בחרו להציב טלפון לארטיקים כלומר הילדים מתקשרים בטלפון המיוחד ותוך דקות ספורות  מגיע מלצר מחויך עם מגש ארטיקים ללא תוספת תשלום. אין צורך לומר כמה השירות הזה ויראלי ברשת.
    מלון שהתארחתי בו באיטליה סיפק בכל בוקר מדריך טיולים מקצועי ללא תשלום שבנה מסלולים עפ”י רצון הלקוח. אם אתה אומרים לו שאתם אוהבים קפה במיוחד הוא משלב לך בטיול את המקומות עם האספרסו הכי משובח ברומא, שמוכרים לרוב רק למקומיים, בדיעבד הסתבר שכל ההמלצות שלו היו בינגו. חשוב לציין כי נקודות הבידול שתייצרו חייבות להתאים לצרכים האמיתים של קהל היעד.
  2. יש לבנות הודעה לעיתונות המדגישה את היתרונות הייחודיים שלכם.
  3. להפיק תמונות מקצועיות. כידוע הלקוחות הפוטנציאלים קונים קודם כל עם העין.
  4. לפנות לעיתונאים הרלוונטיים ולעניין אותם לסקר את המלון.
  5. להזמין לאירוח סלבים המתאימים לערכי המותג של המלון.
  6. פולו אפ. הכתבים מוצפים בפניות יש לדאוג שהם יכתבו ויעלו את הכתבה.

קשור: יחסי ציבור למסעדות – איך עושים את זה נכון?

לשאלות נוספות אשמח לעמוד לרשותכם – השאירו לנו פרטים בטופס מטה ונחזור אליכם בהקדם

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך

אסטרטגיה שיווקית
מאמרים

חשיבותה של האסטרטגיה השיווקית

האסטרטגיה השיווקית הנה בעלת חשיבות על עבור העסק; היא מעין מצפן שעוזר להגיע לאן שאנו רוצים להגיע. לא ליצר אסטרטגיה