יחסי ציבור למלונות – כך תגדילו את ההכנסות שלכם בהשקעה מינימאלית

רוב המלונות בישראל פועלים בשיטות שיווק ישנה המתבססת בעיקר על הורדת מחירים. איך מביאים לקוחות חדשים בהשקעה נמוכה? איך הופכים את הלקוחות לסוכני מכירות למה יחסי ציבור למלונות זה משהו שלא כדאי לפספס? כל הפרטים במאמר הבאיחסי ציבור למלונות

זה לא סוד שהשקעה בנדל"ן בבתי מלון נחשבת למתגמלת ביותר. אמירה נפוצה היא שאת הכסף הכי טוב על נדל"ן עושים בבתי אבות או במלונות. ואכן המלונות בישראל נפתחו בעשור האחרון בקצב אסטרונומי. קחו לדוגמא את תל אביב אם בעבר הלא רחוק המלונות התרכזו במשך עשרות שנים בקו החוף. היום אם תסתובבו בלב העיר תבחינו כי בכל מטר מוקם מלון. לא מזמן עברתי ברחוב קטנטן בשם נס ציונה בדקה הליכה ספרתי שם 4 מלונות, ולמרות ההיצע הנרחב יש תקופות (פרה עידן הקורונה) שקשה להשיג בעיר חדר ולא רק החגים. 

האיומים על תעשיית המלונאות

אולם כמו בכל ענף הצומח בצעדי ענק, לא כל זהב נוצץ הוא. משיחות שקיימנו עם מלונאים עולה התופעה כי לעיתים רבות התחזיות העסקיות שהציבו לעצמם, עת בחרו לפתוח את המלון, רחוקות לרעה מקרקע המציאות. 

הסיבות לכך נובעות ממספר פרמטרים. ראשית יש לציין כי תעשיית המלונות סובלת מאיומים רבים בין השאר:

  1. אם יש מבצע צבאי הראשונים להיפגע הם בתי המלון.
  2. מקרה של מגפה, בתקופת הקורונה המלונות בישראל סבלו מסגר ממושך מאד. כל התעשייה היתה על מנעול ובריח.
  3. ענף קומפטטיבי, כאמור מתחרים חדשים צצים מהר יותר מפטריות אחר הגשם. הזכרנו את ת"א, תראו מה הולך בחיפה ובירושלים.
  4. האיים הסמוכים- היום טיסה לקפריסין או יוון יכולה להגיע בנקל לפחות ממחיר טיסה לאילת עלות המחייה במדינות האלו זולה יותר והן משופעות בנכסים כגון: טבע עוצר נשימה ובתעשיות תיירות מפותחות מאד. 
  5. אתרי השכרת דירות/ סאבלטים לחופשה מתחרות באופן ישיר מול פלח בתי המלון.

יש להדגיש כי עקב האיומים שהוזכרו נושא התזרים הוא בגדר קריטי לבתי מלון בישראל כי מי יודע מה יהיה מחר.

שיווק מלונות – איך זה עובד היום

כיום מרבית המלונות בארץ נשענים על שלוש קרניים שיווקיות: אתרי מכירת חדרים, סוכנים ופרסום ברשתות חברתיות. 

אתרי מכירת החדרים הגדולים יודעים לייצר מנגנון הכנסות עקבי אולם הם גוזרים עמלות משמעותיות. יתרה מכך, ברגע שמתבססים בעיקר על האתרים הללו המשחק הופך להיות על המחיר. בפועל הלקוח הפוטנציאלי רואה באתר את התמונות של המלון הוא משווה מול מלונות באותו דרגה מחפש את הדיל הכי זול ומזמין. מיותר לציין שכאשר אסטרטגית השיווק נשענת על מחיר, זהו מהלך ששוחק את הרווח.

מרכיב נוסף שמייצר מכירות הם הדילים באתר הרשמי של המלון עצמו וברשימות תפוצה, אולם גם כאן הלקוחות נמשכים לעסקה על בסיס מחיר אטרקטיבי. יתרה מכך אותם "אורחים של מחיר" הסיכוי שהם יצרכו את שירותי המלון הנוספים אינו גבוה.

השיטה הסודית של המלונות הממותגים למשוך לקוחות

לעומת המלונות שצוינו קיימת קבוצה מיוחסת של מלונות ממותגים אשר מושכים אליהם לקוחות בצורה ישירה  ללא צורך מאסיבי בדילים בדיגיטל ובסוכנים. ובכך מיתרים למעשה את הצורך בתשלום קמפיינים ועמלות שונות.  אותם מלונות ממותגים גורמים לאורחים (כמובן מבלי לבקש זאת) לשדר לכל העולם שהם נמצאים בהם. האורחים מעלים נונסטופ תמונות ברשתות החברתיות דואגים לתייג את המלון ובכך הם הופכים לסוכני מכירות הטובים ביותר. הקהל של המלונות הממותגים אינו מחפש לרוב נופש בזול והוא צורך יותר מאורחי הדילים את שירותי המלון הנוספים כמו ספא בר מסעדה ועוד כך ששורת הרווח הולכת וגדלה. כמו כן פועל יוצא של כך הוא שבסופו של דבר הם נהנים יותר במלון ורצים לספר לחבר'ה על נפלאות הנופש גם לאחר החופשה.

אז איך ממתגים את המלון בהשקעה יחסית נמוכה ואפקטיבית? כלי מעולה לחיזוק המותג הוא למצוא משרד יחסי ציבור איכותי.לשווק מלון ביחסי ציבור

יחסי ציבור למלונות

הכתבות שנעשות על המלון בכלי התקשורת גורמות למתג את המלון בצורה חזקה יותר. כלומר, כל אחד יכול להרים פוסט ברשתות ולכתוב שירי הלל על המלון שלו אולם ברגע שכתב ממליץ עליך שהוא בגדר בר סמכא אובייקטיבי נוצר בפועל מסר אמין מאד. וככל שיש יותר אמון, מוטיבציית הקניה עולה ביחס ישר. בנוסף הכתבות במדיה גורמות לעליית המיצוב של המלון בעיני הלקוחות, נוצרת בולטות למול מתחרים והקשר עם הלקוחות הקיימים מתחזק.

בנוסף, משרד היח"צ פועל להביא סלבים וכן באמצעות שיווק משפיענים תורם משמעותית לחיזוק המותג. אם סלבס מסוים התארח במלון זאת הוכחה מבחינת העוקבים שלו שמדובר במקום איכותי.

איך ניתן לעשות בעצמך יחסי ציבור למלון שלך

  1. מומלץ בחום למצוא נקודת בידול – לא מעט פעמים נפגשתי עם בעלי מלונות שאומרים זה בלתי אפשרי כולם עושים את אותו דבר- מוכרים חדר ונותנים ארוחת בוקר. בפועל מסתבר כי זה ממש לא כך. כל עוד ניחנים במידה סבירה של דמיון אז ניתן לייצר בידול.
    קחו לדוגמא מלון למשפחות בלוס אנג'לס שבחצר הבריכה שלו בחרו להציב טלפון לארטיקים כלומר הילדים מתקשרים בטלפון המיוחד ותוך דקות ספורות  מגיע מלצר מחויך עם מגש ארטיקים ללא תוספת תשלום. אין צורך לומר כמה השירות הזה ויראלי ברשת.
    מלון שהתארחתי בו באיטליה סיפק בכל בוקר מדריך טיולים מקצועי ללא תשלום שבנה מסלולים עפ"י רצון הלקוח. אם אתה אומר לו שאתה אוהב קפה הוא משלב לך בטיול את המקומות עם האספרסו הכי חזק ברומא, שמוכרים לרוב רק למקומיים, בדיעבד הסתבר שכל ההמלצות שלו היו בינגו. חשוב לציין כי נקודות הבידול שתייצרו חייבות להתאים לצרכים האמיתיים של קהל היעד.
  2. יש לבנות הודעה לעיתונות המדגישה את היתרונות הייחודיים שלכם.
  3. להפיק תמונות מקצועיות. כידוע הלקוחות הפוטנציאלים קונים קודם כל עם העין.
  4. לפנות לעיתונאים הרלוונטיים ולעניין אותם לסקר את המלון.
  5. להזמין סלבים המתאימים לערכי התוכן של המלון.
  6. פולו אפ. הכתבים מוצפים בפניות יש לדאוג שהם יכתבו ויעלו את הכתבה.

קשור: יחסי ציבור למסעדות – איך עושים את זה נכון?

לשאלות נוספות אשמח לעמוד לרשותכם – השאירו לנו פרטים בטופס מטה ונחזור אליכם בהקדם

פתיחת שיחה
שוחחו איתנו
היי שלום רב,
כיצד נוכל לעזור לך?