שיווק משפיענים: כל מה שצריך לדעת

שיווק משפיענים היא אחת השיטות הכי פופולריות ב- 2021, בייחוד בעקבות משבר הקורונה, לקידום עסק ברשת. למה אתם חייבים להיות שם? מה צריך לדעת כדי להתחיל? כל הפרטים כאן.

שיווק משפיענים

בשנים האחרונות  חל גידול מאסיבי בתחום של שיווק באמצעות משפיענים. קרוב לשבעים אחוז מהמשווקים בארה"ב- הנחשבת לממלכת השיווק העולמית, משתמשים בשלב כזה או אחר בעבודה עם משפיען והמגמה רק הולכת וגדלה. הצפי כי ב2022 התחום יגלגל הכנסות בסדר גודל אסטרונומי של כ- 15 מיליארד דולר. הנה כל מה שאתם צריכים לדעת כדי לקבל דריסת רגל ולהטיס את העסק שלכם קדימה.

כשבית העסק רוצה להגיע לקהל יעד חדש ברוב המקרים הוא נתקל במהמורות שונות בדרך כאשר המכשול מרכזי הוא חוסר עניין של הלקוחות הפוטנציאליים לצרוך פרסומות. כיום עולה כי מעל ל- 35 אחוז מהגולשים משתמשים בטכנולוגיות של חוסמי פרסומות. נתון נוסף מצביע על כך שקרוב ל90 אחוז מהגולשים מבקשים לדלג על המודעות שמוצמדות לסרטונים (ישנה טענה כי 10 אחוז הנותרים אינם יודעים שאפשר לדלג על הפרסומת).

קשור: איך הגדלנו את את הביקוש והמודעות למלון טמפלרס באמצעות שיווק משפיענים.

 

שיווק משפיענים – יתרונות עיקריים

המשפיענים עצמם ניחנים ב- 2 יתרונות מרכזיים:

  1. ראשית הם נחשבים ל TREND CENTER הם מכתיבים מגמות בשוק ומהווים אינדיקציה לאיכות המוצר. הם למעשה נותנים תו תקן, כלומר, המשפיען בחר להשתמש במוצר שלך או להתארח במסעדה מסוימת או רכש  מכונית כל שהיא סימן שזה הדבר הנכון לעשותו. בשורה התחתונה המשפיען מקור מידע מיומן. מעבר לכך הם בונים אמפתיה סביב המותג. לדוגמא  אם המשפיען הנערץ משתמש בקפה שחור של עלית בסרטונים של הטיולים שלו אז הוא מייצר לקהל העוקבים רגש חיובי לקפה. מניסיון אישי זה עובד. לא עוזר כלום. כמה שאני מכיר את התחום הזה מצאתי את עצמי לאחר צפייה בסרטוני הטיולים של אותו בלוגר דוחף לעגלה בסופר קפה שחור של עלית כשבד"כ הייתי שותה אספרסו.
  2. ערך נוסף שמביאים איתם המשפיענים זהו הטראפיק. המשפיען למעשה ממנף את מעגל העוקבים שלו שצבר בעמל רב במשך שנים לטובת המותג שלך. כמו כן מרבית המשפיענים מומחים ביצירת תוכן וידיאו צילום ועוד, בכך הם יכולים לייצר סרטון בשפה השיווקית שהקהילה שלהם צורכת לאורך זמן.

תודות לגידול החסר תקדים ביצרני התוכן שהביאה עמה הקורונה ישנו כיום היצע רחב היקף של משפיענים שיכולים לקדם את המותג שלך.

קשור: מה הוא איש יחסי ציבור ואיך הוא יכול למנך את העסק שלך

 

סיפור מהשטח – קמפיין משפיענים 

נציגיה בישראל של חברת לייקה העולמית שמרכזה באיטליה פנו אלינו במטרה לקדם בישראל סנן מים ביתי המוסיף למים מגנזיום הנחשב לחיוני לבריאות הגוף. אותו מינרל לצערנו כמעט ולא נמצא במי השתייה בארץ. מבדיקות עומק שערכנו עולה כי הקהלים שהכי התעניינו בתחום היו קהילת הספורטאים, יוצאי חבר העמים וחובבי בישול בריא ואסתטיקה. כהחלטה אסטרטגית בחרנו לא לפנות הפעם לסגמנט אחד אלא לטרגט לכל שלושת הקהלים הראשיים. לקמפיין נבחרו ענת הראל שהיא מובילה בתחום הספורט, ג'ני צ'רוואני,  הנחשבת לחזקה מאד בקהל יוצאי חבר המדינות, אשת היופי רוית אסף הנחשבת לאושיה בעולם האסתטיקה, אושר אדלמן שף ודיאטן המוכר מאד בקהילות הבישול הבריא.  בשורה התחתונה: נרשמה עלייה ישירה בגידול במכירות והן ב Brand Awareness .

איך להתחיל בשיווק משפיענים?

  1. מטרה ותקציב – יש לייצר מטרה לקמפיין, לבנות תוכן איכותי ולבנות כמובן תקציב למהלך.
  2. לדעת את הלקוח– לזהות את מאפייני הלקוח האידיאלי ומהם צרכיו.
  3. זה לא רק כמות העוקבים – חשוב לא להתרשם רק בכמות כי גודל העוקבים אינו מנבא הצלחת הקמפיין. המשפיען חייב להיות מחובר בתודעה של קהל היעד לערכי המותג שלך ולדעות של החברה.
  4. התאמת הרשת – המשפיען צריך להיות מקצוען ברשת החברתית שנבחרה לשימוש בקמפיין אם הוא איש המזוהה עם טוויטר זה פחות מתאים למהלך שיווקי שנועד ליוטיוב.
  5. בדיקת המשפיען – יש לוודא שהמשפיען אינו שחוק מדי, אם הוא מאלו שעובדים בכל יום עם חברה אחרת עדיף לדלג למועמד הבא.
  6. מעקב ומדידה – ניתן לשלב קוד ולינק של המשפיען ובכך לייצר שת"פ פעולה מדיד של מכירות.
  7. דעו את המחיר – לפני שפונים למשפיען יש להכיר את המחירים בשוק.
  8. מו"מ – יש לנהל מו"מ כי לעיתים ניתן להוריד את המחיר או לעלות את התמורה בעד אותו מחיר באופן משמעותי.
  9. הסכמה בכתב – יש לסגור מראש בכתב מה דורשים מאותו משפיען.

בהצלחה,

לכל שאלה לחצו כאן והשאירו לנו פנייה בטופס מטה ונשמח לסייע

שיווק באמצעות משפיענים

שאלות ותשובות על קמפיין משפיענים

 בפועל אין כל מחיר אחיד. זה מאד אינדיבידואלי, תלוי מאד במחיר שדורש המשפיען שנגזר מהשפעתו בקרב קהל המטרה, בהיקף העבודה הנדרש, התכנים שנקבעו לפרסום וכמובן בכישורי המו"מ שלכם.

 כעקרון מומלץ מניסיון לתת את קווי היסוד הבסיסיים ומשם לתת כמה שיותר חופש קריאטיבי. תוכן הומוריסטי / שנון וכזה שלא "בא למכור" תמיד יעבוד יותר טוב.

 ככל שהוא עובד עם פחות חברות מטבע הדברים כך ייטב לכם, אם הוא עובד עם מתחרה ישיר- עדיף לעבור למשפיען הבא. 

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך

שיווק משפיענים
מאמרים

שיווק משפיענים: כל מה שצריך לדעת

שיווק משפיענים היא אחת השיטות הכי פופולריות ב- 2021, בייחוד בעקבות משבר הקורונה, לקידום עסק ברשת. למה אתם חייבים להיות

פתיחת שיחה
שוחחו איתנו
היי שלום רב,
כיצד נוכל לעזור לך?