שיווק משפיענים: כל מה שצריך לדעת

שיווק משפיענים היא אחת השיטות הכי פופולריות לקידום עסק ברשת. למה אתם חייבים להיות שם? מה צריך לדעת כדי להתחיל? כל הפרטים כאן.

שיווק משפיענים

בשנים האחרונות  חל גידול מאסיבי בתחום של שיווק באמצעות משפיענים.כיום קרוב לשבעים אחוז מהמשווקים בארה"ב- הנחשבת לממלכת השיווק העולמית, משתמשים בשלב כזה או אחר בעבודה עם משפיען והמגמה רק הולכת וגדלה. הצפי כי ב2022 התחום יגלגל הכנסות בסדר גודל אסטרונומי של כ- 15 מיליארד דולר.

כשבית העסק רוצה להגיע לקהל יעד חדש ברוב המקרים הוא נתקל במהמורות שונות בדרך כאשר המכשול מרכזי הוא חוסר עניין של הלקוחות הפוטנציאליים לצרוך פרסומות. כיום עולה כי מעל ל- 35 אחוז מהגולשים משתמשים בטכנולוגיות של חוסמי פרסומות. נתון נוסף מצביע על כך שקרוב ל90 אחוז מהגולשים מבקשים לדלג על המודעות שמוצמדות לסרטונים (ישנה טענה כי 10 אחוז הנותרים אינם יודעים שאפשר לדלג על הפרסומת).

קשור: איך הגדלנו את את הביקוש והמודעות למלון טמפלרס באמצעות שיווק משפיענים.

שיווק משפיענים – יתרונות עיקריים

המשפיענים עצמם ניחנים ב- 2 יתרונות מרכזיים:

  1. ראשית הם נחשבים ל TREND CENTER לאמור הם מכתיבים מגמות בשוק ומהווים אינדיקציה לאיכות המוצר. הם למעשה נותנים תו תקן, כלומר, המשפיען בחר להשתמש במוצר שלך או להתארח במסעדה מסוימת או רכש  מכונית כל שהיא סימן שזה הדבר הנכון לעשותו. בשורה התחתונה המשפיען מקור מידע מיומן. מעבר לכך הם בונים אמפתיה סביב המותג. לדוגמא  אם המשפיען הנערץ משתמש בקפה שחור של עלית בסרטונים של הטיולים שלו אז הדבר מוביל ליצירת רגש חיובי לקפה בקרב העוקבים.
  2. ערך נוסף שמביאים איתם המשפיענים זהו הטראפיק. המשפיען למעשה ממנף את מעגל העוקבים שלו שצבר בעמל רב במשך שנים לטובת המותג שאותו רוצים לפרסם.

תודות לגידול החסר תקדים ביצרני התוכן שהביאה עמה הקורונה ישנו כיום היצע רחב היקף של משפיענים שיכולים לקדם את המותגים השונים.

קשור: מה הוא איש יחסי ציבור ואיך הוא יכול למנך את העסק שלך

איך בוחרים משפיען למותג שלך?

  1. מטרה ותקציב – יש לייצר מטרה לקמפיין, לבנות תוכן איכותי ולבנות כמובן תקציב למהלך.
  2. לדעת את הלקוח– לזהות את מאפייני הלקוח האידיאלי ומהם צרכיו.
  3. זה לא רק כמות העוקבים – גודל העוקבים אינו מנבא הצלחת הקמפיין מה גם שלצערנו הרבה פעמים יש תופעה של עוקבים פקטיביים וכיוצ"ב. מעל הכל המשפיען חייב להיות מחובר בתודעה של קהל היעד לערכי המותג שלך ולדעות של החברה.
  4. התאמת הרשת – המשפיען צריך להיות מקצוען ברשת החברתית שנבחרה לשימוש בקמפיין אם הוא איש המזוהה עם טוויטר זה פחות מתאים למהלך שיווקי שנועד ליוטיוב.
  5. בדיקת המשפיען – יש לוודא שהמשפיען אינו שחוק מדי, אם הוא מאלו שעובדים בכל יום עם חברה אחרת עדיף לדלג למועמד הבא.
  6. מעקב ומדידה – ניתן לשלב קוד ולינק של המשפיען ובכך לייצר שת"פ פעולה מדיד של מכירות.
  7. דעו את המחיר – לפני שפונים למשפיען יש להכיר את המחירים בשוק.
  8. מו"מ – יש לנהל מו"מ כי לעיתים ניתן להוריד את המחיר או לעלות את התמורה בעד אותו מחיר באופן משמעותי.
  9. הסכמה בכתב – יש לסגור מראש בכתב מה דורשים מאותו משפיען.

בהצלחה,

לכל שאלה לחצו כאן והשאירו לנו פנייה בטופס מטה ונשמח לסייע

שיווק באמצעות משפיענים

שאלות ותשובות על קמפיין משפיענים

 בפועל אין כל מחיר אחיד. זה מאד אינדיבידואלי, תלוי מאד במחיר שדורש המשפיען שנגזר מהשפעתו בקרב קהל המטרה, בהיקף העבודה הנדרש, התכנים שנקבעו לפרסום וכמובן בכישורי המו"מ שלכם.

 כעקרון מומלץ מניסיון לתת את קווי היסוד הבסיסיים ומשם לתת כמה שיותר חופש קריאטיבי. תוכן הומוריסטי / שנון וכזה שלא "בא למכור" תמיד יעבוד יותר טוב.

 ככל שהוא עובד עם פחות חברות מטבע הדברים כך ייטב לכם, אם הוא עובד עם מתחרה ישיר- עדיף לעבור למשפיען הבא. 

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך

יחסי ציבור ברשת
מאמרים

יחסי ציבור ברשת

על פי מחקרים עולה כי מרבית הציבור כיום עורכים בדיקות ברשת לפני שמקבלים החלטות קנייה לגבי מוצרים או שירותים המוגדרים

מסיבת עיתונאים
מאמרים

כיצד לעשות מסיבת עיתונאים

לבעלי עסקים שרוצים לחשוף מוצר או שירות חדש מסיבת עיתונאים היא דרך אופטימאלית לייצר בליץ תקשורתי המוביל להחדרה מהירה של

פתיחת שיחה
שוחחו איתנו
היי שלום רב,
כיצד נוכל לעזור לך?